Aggressive Development AB

Fria Tidningen börjar säljas digitalt på webben, i iPhone, iPad och Android

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2012 11:42 CEST

Fria Tidningar, ek. för. och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Fria Tidningen till försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android.

Fria Tidningen är en av Sveriges snabbast växande nyhetstidningar. Vi har inte något annonsberoende storbolag i ryggen och kan därför ha ett fast fokus på frågor som bland annat: miljö, djurrätt, jämställdhet, demokrati och frihet, fördelningsfrågor och fredsfrågor.

"Vi är mycket glada att Fria Tidningen vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för tidskrifter och magasin. Appen Qiozk finns till iPod, iPhone och iPad. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/fria-tidningen

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk och erbjuda tidningar till digital försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android. På bara några dagar kan förlagets titlar och arkiv finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.