Harmoni Records AB

Frida släpper nya singeln Hit & Run 25/6 2014

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2014 09:54 CEST

Frida, som hade en hit redan 2007 med låten Dunka mig gul & blå och var finalist i melodifestivalen 2008 med låten Upp o hoppa, är tillbaka. Och detta med ett helt nytt sound. Efter att ha undvikit hetluften i över sex år är Frida redo att ta steget tillbaka in i rampljuset. Denna gången med en ny låt och ett nytt sound, i en helt ny genre.

Frida är mest känd för sina skönt gungande låtar i reggaegenren, men det är en helt annan Frida
vi ser nu. Strålande av livsglädje och ca 40 kilo lättare är hon nuäntligen där hon känner sig hemma. Med nya singeln Hit & Run, som är skriven av Daniel Falck och producerad av Peter Wennerberg och Mathias Venge, hör vi nu en kraftfull röst i pop/rock genren som väntas gå varm på radion en tid framöver.

– Responsen på låten än så länge har varit överväldigande, men man vet ju aldrig vad den stora massan tycker. Tycker folk om den är det givetvis jättekul, om inte så gör jag i alla fall min egen grej nu och det tycker jag känns fantastiskt kul, säger Malmötjejen.

Låten kommer finnas tillgänglig på Spotify, iTunes, WIMP m fl from den 25/6 2014.

För mer information eller intervjuer:

Peter Wennerberg, vVD Harmoni Records AB
0708-20 48 61, peter@harmonirecords.com

Anders Westin, Westin Promotion
anders@westinpromotion.com

Mathias Khemiri, VD Harmoni Records AB
070-932 00 52, mathias@harmonirecords.com

HARMONI RECORDS är ett nybildat svenskt skivbolag som sätter artister, låtskrivare och producenter i centrum. Vi tror på musik, inte varumärken.