Fridas gård

Fridas gård nylanserar sin e-handel efter 6 år på nätet

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 14:46 CET

Fridas gård är en gammal 1700-talsgård som ligger mellan Trelleborg och Svedala i södra Skåne. I sortimentet erbjuds inredning till hem och trädgård i företrädesvis lantlig och så kallad shabby chic-stil via både den fysiska butiken och webbplatsen med samma namn.

Företaget startade redan 2006 och snabbt föddes tanken på en internetbutik. För grundaren Therese Colstrup som driver både butiken och nätbutiken och har ett förflutet inom postorderbranschen sedan tidigt 90-tal, var klivet till en egen nätbutik inte särskilt stort.
- "Då jag är drillad i postorderbranschen har jag bara alltför många formler i hjärnbalken, bland annat om hur viktigt det är med snabba leveranser, god kundservice och bra produkter."

Efter 6 år på nätet var det dags för Fridasgard.se att göra en ordentlig make over. Med över 1000-tals produkter i lager och som kan passa in i de flesta hem blev det dags att kliva ur den "romantiska" kostymen och även locka till sig andra inredningsintresserade kunder.

Första veckan i December lanserades den nya hemsidan, mitt i den kokande julhandeln. "Med facit i hand var det kanske helt tokigt men jag har lärt mig en sak genom åren med egen internetbutik; timing blir ändå aldrig läglig och rätt", fortsätter Therese att berätta.
- "Det är bara att köra när beslutet är taget och känns rätt"

Idag får Fridas gård mycket ros för den nya hemsidan och produkterrna.
- "Jag försöker ta så bra bilder som möjligt med så bra färgåtergivning som möjligt. Många kunder uppskattar även att kunna sitta på hemsidan och sedan besöka vår fysiska butik för att handla. Speciellt sommartid kommer många långväga kunder som planerar sin semesterroute för att kunna besöka butiken. Titt som tätt kommer de in med en hel "handlelista" efter att första har snurrat runt på hemsidan."

För Fridas gård är det svåra månader att göra exakta utvärderingar över resultatet med förändringarna i, de första resultaten ser dock mycket bra ut. Mycket porslin från både Gerbera, Green Gate och ur Ib Laursens Mynteserie säljs bland annat nu .

"Allt vi behöver nu är bara några "vanliga" månader att se hur försäljningen rör sig men både december och januari, så här långt, ser mycket bra ut".