FriendsOfAdam

FriendsOfAdam lanserar ekologiskt, gluten-,& vetefritt knäcke

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2012 09:11 CEST

Det helt gluten-, & vetefria bageriet FriendsOfAdam på Söder i Stockholm lanserar sitt knäcke nu även som ekologiskt.

"Det blir det första glutenfria brödet i Sverige som även är ekologiskt vilket vi ju naturligtvis är väldigt stolta över",  säger Karin Moberg, grundare till bageriet. "Samtidigt så har vi gjort nya förpackningar som verkligen speglar den matlust vi vill förmedla. Bara för att något är nyttigt behöver det inte se präktigt ut. Våra nya förpackningar är coola helt enkelt. Vi har också jobbat med att lyfta fram det faktum att våra bröd  även är vetefria vilket är något som saknats på den svenska marknaden."

FriendsOfAdam är Sveriges premiumbageri för glutenfritt bröd. Bageriet öppnade i maj 2010. Brödrecepten ärutvecklade tillsammans med Jan Hedh, nestor inom svenskt bageri och konditori. Efter drygt två års verksamhet levererar FriendsOfAdam till ca 30 butiker i framförallt Stockholm men även i Umeå, Helsingborg, Västerås, Uppsala, Skåne och Göteborg. Flera välrenommerade restauranger  serverar också gott glutenfritt bröd från FriendsOfADam.

Företaget grundades av Karin Moberg, tidigare Kommunikationsdirektör på TeliaSonera, efter år av jakt på gott glutenfritt bröd till bonussonen Adam. För mer information se friendsofadam.se eller ring Karin Moberg på 070-5231093.