FriendsOfAdam

FriendsOfAdams återlanserar tårtor tillsammans med Camilla’s Naturligtvis

Pressmeddelande   •   Mar 11, 2020 09:16 CET

Stockholm den 11 mars 2020. FriendsOfAdam startar ett samarbete med cateringfirman Camilla’s Naturligtvis från Eskilstuna och erbjuder nu raw-tårtor för avhämtning i FriendsOfAdams bageri i Bromma.

FriendsOfAdam återlanserar sitt tårtsortiment, nu i samarbete med Camillas Naturligtvis, en cateringfirma i Eskilstuna.

- Vi har haft en hög efterfrågan på att återlansera vårt tårtsortiment. Nu kan vi äntligen göra det tillsammans med Camillas Naturligtvis, ett bageri som också arbetar med väl utvalda råvaror och med hantverket som grund, säger Sofie Abrahamsson, vd för FriendsOfAdam.

- I mitt hantverk lägger jag stor vikt vid smaker, texturer och det estetiska. Det är viktigt med kvalitet för mig och att mina råvaror är naturliga och så långt det går även ekologiska. Mina raw-tårtor har fått ett varmt mottagande i Eskilstuna med omnejd sedan starten för två år sedan. Jag ser verkligen fram emot att samarbeta med FriendsOfAdam och det ska bli mycket spännande att se hur mina raw-tårtor kommer att tas emot i Stockholm, säger Camilla Hoffman, grundare av Camilla’s Naturligtvis.

Tårtorna är, precis som FriendsOfAdams andra produkter, fria från palmolja, tillsatser och gluten. Dessutom är de fria från raffinerat socker, mjölkprodukter och ägg. Raw-tårtorna kommer att finnas tillgängliga i FriendsOfAdams webbshop, där kunden enkelt kan beställa och därefter plocka upp de frysta bakverken i det glutenfria bageriet i Bromma. Upptining av tårtan sker genom att den ställs i kylskåpet över natten. Varje tårta räcker till ca 12-15 personer.

Raw-tårtorna kommer inledningsvis att erbjudas i tre smaker:

• Choklad/pecan
  • Mango/passion
  • Hallon/lakrits

FriendsOfAdam är ett naturligt glutenfritt bageri som grundades 2010 av Karin Moberg, då Karins bonusson, Adam, vid åtta års ålder fick diagnosen celiaki, eller glutenintolerans. Det blev starten på en lång period efter sökande av bra produkter, en massa bakande hemma i köket och tillsammans med bagerinestorn Jan Hedh. FriendsOfAdam erbjuder kontrollerat glutenfria bröd, knäcke, bullar, muffins och kakor utan inslag av vetestärkelse, som är så goda att man vill bjuda sina vänner på det. Bakningen sker med naturliga råvaror, utan tillsatser och med ett hållbart fokus, där stora delar av sortimentet är ekologiskt certifierat och veganvänligt. FriendsOfAdam strävar efter ett så lågt sockerinnehåll som möjligt i sina produkter och har tagit ställning att inte använda palmolja som ingrediens. Alla produkter bakas och packas för hand i bageriet i Bromma. FriendsOfAdam levererar bageriprodukter till bland annat Riche, Sturehof, Hillenberg, Gamla Riksarkivet, Stadshuset och Nobelfesten. Bolaget har åtta medarbetare och omsatte under 2018 9,7 MSEK.