HP

Frihet i luften: nya trådlösa skrivare från HP ger flexibilitet och effektivitet till lägre kostnad

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2009 11:27 CEST

De två nya skrivare i Office Jet Pro-serien som HP nyligen presenterade, Officejet Pro 8000 och 8500 allt-i-ett finns bägge i trådlösa modeller. Att välja trådlöst innebär att välja ökad frihet - och ökad effektivitet eftersom fler kan skriva ut utan att bekymra sig om hur kablarna är dragna. Eller över kablar alls.

Efterfrågan på trådlöst växer snabbt, bland annat för att allt fler idag tar hem jobb till sitt hemmakontor. Då växer också behoven av både snygga och effektiva arbetsplatser i hemmet. Den efterfrågan bidrar till att driva utvecklingen av trådlösa skrivare - och trådlösa nätverk.

Att minska ner antalet kablar som ringlar och trasslar är enligt en ny undersökning något som allt fler prioriterar (79 procent). Bland annat av hygienskäl då mycket damm och smuts fastnar på kablarna.

En trådlös skrivare förenklar. Den kan placeras var som helst i hemmet eller på det lilla kontoret och är åtkomlig för flera användare från överallt. Skrivaren måste inte längre placeras där det är lätt att dra kablar.

Trådlösa skrivare blir också allt vanligare på mindre kontor - främst därför att de kan placeras varsomhelst. Det blir alltså lättare att utnyttja kontorets yta mer effektivt. Det går exempelvis utmärkt att ställa skrivaren mitt i ett rum.

Med HP Offiecejet Pro får du, utöver trådlöshet, många andra funktioner anpassade för det lilla kontoret, såsom skanning direkt till folder eller e-mail. Den ger dig också väldigt ekonomiska utskrifter, upp till 50 procent lägre utskriftskostnad i relation till motsvarande konkurrerande laserskrivare.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Molander, team leader, HP IPG Sverige
johan.molander@hp.com

Pernilla Wiik, marknadschef för konsumentprodukter, HP IPG Sverige
pernilla.wiik@hp.com

Om HP
HP, världens största teknikföretag, förenklar den tekniska upplevelsen för konsumenter och företag med ett utbud som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på www.hp.se och direkt på http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/ där det även finns länkar till RSS-flöden.