Runda Upp

Frisörföretagarna avdelning Skåne och Skåne Stadsmission i samarbete

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2015 10:15 CET

Nio salonger i Skåne blir först ut att göra gemensam sak i att låta sina kunder runda upp sitt köp och stödja Skånes mest utsatta. Pengarna går till Skåne Stadsmissions arbete inför jul och vinter. Frisörföretagarna är den första branschorganisation som ansluter sig till Runda Upp och för Skåne Stadsmission är det första gången man blir mottagare vid en Runda Upp-aktivitet. Aktiviteten genomförs mellan den 12 och 31 december.

- Vi ser jättepositivt på att få möjligheten att samarbeta med frisörer i Skåne och att vi denna gång har fått nio salonger som hjälper till. Det är så oerhört betydelsefullt för oss att kunna nå ut på det här sättet och Runda Upp tycker vi är en mycket intressant insamlingsform som vi gärna utvecklar vidare. Att kunna göra det här och nu som en del av vår julkampanj känns verkligen bra, säger Cecilia Bruhn, Chef insamling Skåne Stadsmission.

- Att kunna erbjuda våra medlemmar att arbeta med Runda Upp ger oss ett naturligt sätt att samarbeta i Skåne. Genom Runda Upp-funktionen kommer våra medlemmar att ha möjligheten att utveckla sitt sociala engagemang både lokalt i sin egen verksamhet och tillsammans med sina kollegor runt om i Skåne. Vi har förhoppningar om att flera av våra medlemsföretag kommer att vilja ansluta sig under det kommande året och så hoppas vi förstås på att den första Runda Upp-aktiviteten kommer att få ett bra resultat och hjälpa Skåne Stadsmission i deras viktiga arbete, säger Sara Franzén Ordförande i Frisörföretagarna avdelning Skåne.

Följande salonger medverkar i Runda Upp-aktiviteten till förmån för Skåne Stadsmission:
By the sea i Höganäs, HåroSånt i Hässleholm, Intercoiffure Eriksson & Robach i Malmö, Saloon.nu i Lomma, Saxin i Helsingborg, Tims Haircut i Helsingborg, Topknot i Limhamn, Hairpoint Malmö, Volym i Ängelholm.

.

För mer information:
Skåne Stadsmission
Cecilia Bruhn, Chef insamling
cecilia.bruhn@skanestadsmission.se

Frisörföretagarna Skåne
Wiveka Gillow, Marknadschef Frisörföretagarna
wiveka.gillow@frisor.se

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
stefan.edwall@rundaupp.se

Runda Upp förenklar för alla givare att donera till hjälporganisationer.