Epson Sverige

Fristående terminal möjliggör utskrift av färgetiketter utan dator

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2012 10:00 CEST

1 augusti 2012 – Som en följd av framgångarna med produktserien för etikettutskrifter lanserar Epson nu TM-C3400-LT: en fristående utskriftsterminal för etiketter, biljetter och patientarmband med integrerat styrkort och pekdisplay.

TM-C3400-LT har en kompakt allt-i-ett-design och behöver inte vara ansluten till en dator. Detta gör den perfekt för användare med begränsade utrymmen eller i miljöer där man behöver en vagnmonterad lösning, till exempel inom sjukvården eller tillverkningsindustrin. Skrivaren är konstruerad för att tåla krävande miljöer och har ett dammsäkert och droppskyddat
IPX2-klassat hölje.

Peo Geete, Business Account Manager på Epson Sverige, säger: "Färgutskrifter gör det lättare att särskilja etiketter, så eftersom TM-C3400-LT kan skriva ut i färg bidrar den till att förhindra kritiska fel inom olika användningsområden, till exempel när det gäller patientarmband och förskrivningsetiketter inom sjukvården. TM-C3400-LT kan även bidra till att öka effektiviteten eftersom utskrifter på begäran sänker de kostnader som uppstår i samband med etiketter som skrivs ut i förväg, vilket vanligtvis innebär lagerhantering och etiketter som kasseras."

TM-C3400-LT är kompatibel med flera olika material, bland annat matta och blanka etiketter samt syntetiska utskriftsmaterial i många olika format, till exempel stansat etikettpapper, löpande etiketter och patientarmband. Oavsett vilket utskriftsmaterial som används ger Epsons DURABrite Ultra-pigmentbläck hållbara utskrifter som torkar omedelbart, är ljusbeständiga och tål vatten och de flesta andra slags vätskor samt krävande förvaringsförhållanden.

Skrivarens bläckstråleteknik bygger på Epsons gedigna tradition inom bläckstråleutskrifter och ger många fördelar jämfört med vanlig termisk överföringsteknik. Förutom större kompatibilitet med fler utskriftsmaterial, hållbara utskrifter och minskad miljöpåverkan innebär bläckstråletekniken en lägre säkerhetsrisk eftersom termiska överföringsband kan bära med sig avtryck med känslig information.

Tillförlitliga resultat uppnås genom Epsons teknik för automatisk kontroll av munstycken (AID) som känner av och åtgärdar igensatta munstycken, vilket förhindrar felaktiga utskrifter och döda pixlar i streckkoder.

TM-C3400-LT har en användarvänlig design med alla funktioner åtkomliga framtill, inklusive byte av förbrukningsartiklar. TFT-pekdisplayen möjliggör en intuitiv styrning och kan vridas upp till 90° för en så bra visningsvinkel som möjligt. Det förinstallerade Windows®-operativsystemet, skrivardrivrutinerna och programtillbehören ger enkla och smidiga utskrifter som stöds av den valfria etikettprogramvaran vid start.

Epson TM-C3400-LT finns till försäljning från och med 1 september 2012, prissatt till €XXX.

Om Epson

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 78 000 anställda i 99 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu