Fortum Sverige AB

Fritid i NordVärmland AB har förordat Mats Westerlund som verksamhetschef.

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2006 16:30 CEST

Av de 20 sökande har nu Fritid i Nordvärmland AB beslutat sig för att förorda Mats Westerlund. Mats Westerlund kommer från företagsvärlden och har erfarenhet av marknadsföring, företagsledning och har även varit med i internationella sammanhang, bland annat som förbundskapten för Islands längdåkningslandslag. Utöver dessa meriter har den blivande verksamhetschefen ett stort antal idrottsledarkurser bl.a. Svenska skidförbundets tränarkurser 1-4.

Mats Westerlund har studerat företagsekonomi i Uppsala med inriktning mot marknadsföring och tyska vid Internationella skolorna i München. Under 1990-talet och framåt har Mats Westerlund arbetat som konsult för Granqvists Sportartiklar och varit företagsledare och ansvarig för två fabriker i Polen å Slotow AB i Karlstad vägnar.
1995 flyttade Mats Westlund till Bryssel och har arbetat för MW konsult som inköpskonsult för svenska livsmedelsimportörer.

- Styrelsen i Fritid i Nordvärmland AB har valt att förorda Mats Westerlund därför att han i sin person förenar stor erfarenhet av skidsporten och har goda kunskaper och erfarenheter kring marknadsföring och affärsmässighet. Mats stämmer väl in i kravprofilen, säger Thomas Stjerndorff, VD i FINV.

- Detta är ett otroligt spännande projekt som jag ser kan utveckla turismen för hela Värmland. Min tidigare erfarenhet inom längdskidåkning och företagsledning samt mitt internationella engagemang ger mig en god grund att stå på. Min frus familj kommer från trakterna kring Torsby där vi har en sportstuga och familjen trivs verkligen bra där, säger Mats Westerlund.

Nu återstår det bara att informera och förhandla berörda parter innan tillsättning ske.

För mer information Thomas Stjerndorff, VD Fritid i NordVärmland AB 0560-160 01, 070-344 45 67

Mats Westerlund, 070-6683846 alt. 0171-36477

www.fortumskitunneltorsby.se