Fritidsfabriken.se

Fritidsfabriken.se utvalda till Svenska Facebook Success Story!

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2016 20:12 CET

Fritidsfabriken.se startades 2013 av paret Pernilla och Niclas Nyrensten i Pernillas pappas garage. De hade fått iden till sitt varumärke RevolutionRace flera år tidigare på en vandring i Nepal, de ville skapa ett coolt outdoormärke i glada färger, välsittande och med riktigt hög kvalitét och dessutom till ett lägre pris än vad som fanns tillgängligt på marknaden.

Från 2014 tills idag 2016 har omsättningen ökat från 5 till 30 miljoner och de har precis flyttat in i nya kontor i nybyggda Simonsland i centrala Borås och börjat anställa kompetent personal.

Fritidsfabriken har med sociala medier lyckats bygga en stark community genom att vara lyhörda och lyssna på sina kunder. Utan bakgrund inom vare sig E-handel eller online-marknadsföring har Pernilla och Niclas inte bara lyckats bygga upp RevolutionRace till ett starkt varumärke utan återförsäljare utan också startat en framgångsrik webbshop, Fritidsfabriken.se Deras första video sol lades ut på Facebook sågades av Facebook själva, de rekommenderade mer action i videos men Pernilla och Niclas trodde på mer jordnära, förklarande videoklipp, 3 dagar senare ringde Facebook upp och meddelade att Fritidsfabrikens video setts av över 50.000 personer, den var en succé! Den slutgiltiga visnings siffran blev 1,3 miljoner visningar! Utöver videos har de även haft flera lyckade rekord kampanjer på Facebook, fortfarande utan hjälp av mediabyråer eller marknadsföringsproffs.

Länk till original video på Youtube

-Att bli utsedd till en Facebook success story är jättekul, säger Pernilla, - Vi har nyss även blivit nominerade till Årets Företagare i Borås jag och Niclas, så det är mycket som händer just nu. Vi är vana vid att ha många bollar i luften, på morgonen brukar vi gå ut och gå en mil oavsett väder för att testa nya plagg och material samtidigt som vi har morgonmöte, sen kollar vi av alla mail, sen jobbar Nicke med annonsering och jag med strategi, på eftermiddagen har vi oftast något möte inbokat. Vi tar en paus mellan 16 och 20 för att umgås med familjen sen brukar vi jobba ett par timmar till även om vi gjort regler om att inte jobba på kvällarna..

-Vi har fått en otroligt bra respons från kunder, de är verkligen lyriska över våra kläder. Vi älskar att resa och använder oss ofta av sajter där kunder får betygsätta hotell, vi jobbar därför själva hårt med att kunder ska kunna betygsätta sitt köp. Det finns inget som gör oss så glada som att läsa en bra kundrecension och det finns inget som får oss att gå i taket som när någon sågar oss och vi inser att de har rätt, säger Niclas och skrattar! Vi vill, och kommer att, bli bäst, vi är inte nöjda förrän alla våra kunder är nöjda!

Från 2013 tills idag 2016 har omsättningen ökat från 5 till 30 miljoner nyss och flyttat in i nya kontor i nybyggda Simonsland i centrala Borås och börjat anställa kompetent personal.