Strålfors AB

Fritt fram för EDI hos tiotusentals småföretagare med SPCS och Strålfors

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2004 09:26 CEST

Med SPCS EDI, som bygger på Strålfors fakturerings- och meddelandetjänst eBusiness Communication, kan SPCS kunder nu på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt hantera sina elektroniska affärstransaktioner. SPCS EDI gör det möjligt för företag att skicka fakturor och andra meddelanden i en mängd olika format. Samarbetet mellan Strålfors och SPCS innebär ett genombrott för effektiv elektronisk meddelandehantering och e-handel.

De kommande versionerna i SPCS programserier Administration och Avendo har nyutvecklad funktionalitet som gör det möjligt att via SPCS EDI skicka och ta emot beställningar, ordererkännanden och fakturor, såväl elektroniskt som i printad form. Tiotusentals av Sveriges små och medelstora företag kan därmed på ett mycket enkelt och kostnadseffektivt sätt hantera sina affärstransaktioner tack vare samarbetet mellan SPCS och Strålfors.
- Strålfors kärnverksamhet är att hantera kunders informationsöverföring. Vår verksamhet inom elektronisk handel började redan på tidigt 80-tal och har genom samarbetet med SPCS tagit ytterligare ett stort kliv framåt, säger Steinar Höistad, affärsområdeschef Informationslogistik, Strålfors.
- Vi valde Strålfors som leverantör eftersom vi har goda erfarenheter av ett mångårigt samarbete med dem, säger Rolf Dahlberg, vd i Scandinavian PC Systems. Deras EDI-lösning passar dessutom in i vår ambition att skapa system som förenklar för våra kunder. Tack vare vårt initiativ och vår nya tjänst SPCS EDI skapar vi landets största affärsnätverk för mindre företag.

För mer information kontakta:
Steinar Höistad, Strålfors AB, Affärsområdeschef Informationslogistik
Mobil +45 61 61 33 00
Rolf Dahlberg Scandinavian PC Systems AB, SPCS, VD
Mobil 0705 20 01 30

Presskontakt:
Elisabeth Sjöberg, Strålfors AB
Telefon 0372 85 119

Om Strålfors
Strålfors är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring. Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. Koncernen omsätter 3 miljarder SEK och har verksamhet i 12 länder med totalt 1740 anställda. Strålfors B-aktie är noterad på Stockholmsbörsen sedan 1984.

Om SPCS
Scandinavian PC Systems AB - SPCS - är Sveriges ledande leverantör av ekonomiprogram till små och medelstora företag. SPCS är marknadsledande på program för bl a bokföring, lönehantering, skatt och kompletta ekonomisystem. SPCS hjälper tiotusentals företag i Sverige att få en effektivare vardag. SPCS ingår i Visma-koncernen.