Destination Kalmar

​Fröken Elvis och Joel Alme – veckans konserter på Larmtorget

Pressmeddelande   •   Jul 18, 2016 07:55 CEST

På tisdagar och torsdagar under högsommaren bjuds det på gratiskonserter på Larmtorget i Kalmar. Den här veckan gästas vi av Fröken Elvis och Joel Alme. Musikkvällarna på Larmtorget startar kl. 19:00 och inleds med en deltävling i Sveriges Radios artisttävling Svensktoppen nästa. Klockan 19:45 står kvällens huvudartist på scen.

Tisdagen den 19 juli: Fröken Elvis
Fröken Elvis består av fem tjejer som älskar Elvis – och som tolkar hans låtskatt på sitt alldeles egna sätt med nya arrangemang och nya svenska översättningar. Tillsammans bjuder de på en föreställning med humor, värme och mycket musik!

De tävlande i Svensktoppen nästa:
Elin Namnieks – Anyone
Maja Söderström – Collide
John Andersson – Everything I need

Torsdagen den 21 juli: Joel Alme
Förra året släppte Joel Alme sitt fjärde album, Flyktligan, som har hyllats av en enig kritikerkår. Det är hans första album på svenska och består av en mycket personlig samling låtar om uppväxten. Förutom soloalbumen har Joel Alme bl.a. spelat i banden Spring in Paris och Hästpojken. Han har också gjort IFK Göteborgs inmarschsång ”Snart skiner Poseidon”.

De tävlande i Svensktoppen nästa:
Katrin Kernell – Boody morning
Daniel Alleved – Proud
Olle Björngreen – Ingen kommer undan

Om Musik på Larmtorget
Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 5 juli–9 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.

Se hela programmet på:
kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.