Frölunda Hockey Club

Frölunda-HV71 Lördag 16:00 #24 Niklas Andersson hyllas före matchen

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 16:38 CEST

I morgon möter Frölunda HV71 i Scandinavium, ett lag som alltid brukar bjuda upp till bra kamp. Senast lagen mötes var det med ett nödrop som HV71 kunde vinna på övertid. Kvitteringen kom i sista minuten när Frölunda hade två spelare utvisade. Ironiskt nog var det utvisningar som var orsaken till förlusten mot Skellefteå också, något som Kent Johansson vill ändra på tills i morgon.

I Frölunda TV
finns intervjuer med Matchens Profil, #7 Henrik Tömmernes och #24 Niklas Andersson som jubilerade genom att göra assist nummer 400 mot Djurgården.

- Boxplay blev tyvärr matchavgörande mot Skellefteå. Jag tycker att vi hade bra kontroll under första perioden. Visserligen hade de mycket puck men de skapade egentligen bara en riktig chans. De flesta skotten kom utifrån kanterna. Fram till igår har vi spelat riktigt bra i boxplay men igår var det inte riktigt lika bra som tidigare, säger Kent Johansson.

Mikko Mäenpää var tillbaka i träning, däremot saknades Mika Pyörälä på dagens träning.

- Båda två spelar förmodligen i morgon, berättar Kenta, som däremot ännu inte bestämt sig för vilken målvakt som står:

- Det bestämmer vi i morgon efter värmningen. Men jag tycker att ”Honken” var bra även mot Skellefteå. Vi har lite otur med studsen vid ett av deras mål i powerplay, hade den inte tagit på Oscar Hedmans ben hade den åkte ut i hörnet. Jag tycker inte att gårdagens match var ett steg tillbaka, spelet finns där, det gäller bara att få marginalerna med sig.

I morgon väntar en utmaning, enligt Kent Johansson:

- Svenska mästarna på hemmaplan en lördag med mycket folk på läktarna, det ska bli kul. Vi kommer inte att ändra på något i spelet, vi spelar som vi alltid gör, för att vinna, avslutar han med ett leende.

Före matchen mot HV71 kommer Niklas Andersson att hyllas för sin enorma bedrift. Med sina 400 assist är han Frölundas främste passningsläggare genom tiderna, ytterligare ett rekord att se tillbaka på när han avslutar sin karriär någon gång i framtiden.

Ca 10 700 biljetter är sålda till lördagens match mot HV71.

ACKREDITERING:
All info om ackrediteringen till matcherna i Scandinavium finns på frolundaindians.com, under fliken MEDIA.