NSKfoto

Frölunda Indians - MODO

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2014 23:50 CEST

Första perioden startade i ett rasande tempo. Skotten var blygsamma 4-4 vilket vittnar om att båda lagen skyddade bra bakåt. Lundqvist skulle rensa pucken ur Frölundas zon, men råkade istället få pucken till Modo. Efter en snabb passning kunde Kyle Flanagan pricka in pucken bakom en chanslös Johansson. I andra perioden fick MODO ett powerplay efter att Andreas Johnson tryckt in Nichlas Torp i sargen. Dessvärre fick Torp utgå efter smällen. Dock lyckades MODO inte få ordning på spelet. Istället var det Frölunda som efter 11 minuter tryckte in kvitteringspucken. Frölunda fortsatte att skapa lägen, men fick ingen utdelning.

Så inför tredje var det lika på tavlan och matchen kunde tippa över åt vilket håll som helst.Men Frölunda tog kommandot direkt och redan efter 4:41 kom mål nummer två. Frölunda fortsatte i samma höga tempo och det hårda arbetet gav resultat. 3-1 kom efter 11 minuter. Nu vaknade MODO och skotten haglade runt Frölundas mål. 15:38 kom så reduceringspucken. Modo jagar kvitteringen in i det sista. Timeout och ut med målvakten när det är 16 sekunder kvar. MODO hinner med ett skott, men sedan får Frölunda ut pucken ur zon och matchen slutar 3-2.

Vi bevakar de flesta evenemang som händer i Göteborgsområdet. Välkommen med din förfrågan om arkivbilder. Vill du vara säker på att vi är på plats just på ditt evenemang så tveka inte att kontakta oss.