Frontcast Media Europe AB

Frontcast satsar på utomhus marknaden

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2010 14:57 CET

Frontcast har tecknat ett partner avtal med teknologi företaget Infinitus, som är ett globala och pionjärer inom utomhus LCD display lösningar med tungvikt på extrema väderförhålanden. Produkterna marknadsförs under namnet imotion®, som finns I storlekar från 46” till 65”. Infinitus satsar på IP65 klassade tillslutna system med inbyggd värmekontroll för högsta driftssäkerhet och livslängd.

”För våra Skandinaviska förhållanden så välkomnas denna produkt med öppna armar. Med dess vandal säkra chassi och skydds-glas samt att produkterna kan väljas som enkel eller dubbelsidiga lösningar så ser vi ett stort användningsområde för dessa. Givna intressenter för produkten torde vara reklamsäljande bolag, djurparker, köpcentra samt offentliga miljöer i stort,” säger Kim Zetterberg, VD, Frontcast. ”Med de Digital Signage mjukvaror som vi säljer som stöder produkterna, så ser vi att vi idag har ett komplett sortiment för alla Digital Signage intressenter”, avsluta Kim Zetterberg

”Stort teknologiskt kunnande gällande produkter och tjänster och hög servicegrad gentemot slutkunder, är kännetecken som vi söker hos våra partners.

Frontcast är i detta hänseende en perfekt partner som väl överensstämmer med dessa önskemål. Vi är mycket entusiastiska inför vårt nya samarbete då våra produkter är väl anpassade efter Svenska förhållanden, och vi vet att produkterna ger ett stort mervärde för våra kunder”, tillägger Dikran Tawitian, marknadschef på infinitus.

För mer inf., Frontcast Media Europe AB: Grundare, Kim Zetterberg +46 8 410422 11 kim@frontcast.se

www.frontcast.se

För Infinitus Marketing Manager, Mr. Dikran Tawitian +386 40 575250 dikran.tawitian@infinitus–outdoor.com

Frontcast Media Europe AB grundades 2002 med visionen att bli en av de större distributörerna inom digitalt media. Frontcast tillhandahåller hårdvara samt mjukvara som möjliggör distribution samt uppspelning av digitala filformat. Genom nära samarbete med bl.a. systemintegratörer  erbjuder Frontcast media kompletta, kostnadseffektiva totallösningar för digital kommunikation.