Mimer Information Technology AB

Frontyard Communication AB (www.smartmeeting.se) använder Upright som leverantör för avancerat webbkonferenssystem

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2003 09:24 CET

Frontyard använder Uprights webbkonferens lösning som plattform för sin webbkonferenstjänst. Tjänsten baseras på ett av marknadens mest lättanvända system för webbpublicering och webbkonferenser. Genom att välja Upright webbkonferenssystem kan Frontyard erbjuda sina konferensdeltagare en interaktiv webbtjänst som är mycket enkel att hantera, t ex behöver Frontyards kunder inte ladda ned någon programvara!

Webbkonferens
Smart Meeting webb är en användarstyrd mötesfunktion som integrerar telefon- och webb. Ingen förbokning behövs och ordföranden har total kontroll över mötet. På webben kan ordförande bl a ringa upp sina deltagare, sköta frågor samt visa dokument.

Webbpresentation
Ett oslagbart verktyg för att levandegöra dina möten där alla deltagare kan ta del av din presentation vid sin PC. Med presentationsverktyget kan du visa Power-Point, Excel- och Worddokument, dema webbsidor, chatta eller rita fritt på en whiteboard. Applikationen är snabb och enkel att starta och kräver inte någon nedladdning av klient på deltagarnas PC. Fungerar genom brandväggar!

För mer information
Michael Johansson, Upright Consulting AB Tel: 08-527 920 04, 0730-299 204 (mobil) E-mail: michael.johansson@upright.se, Webb: http://www.upright.se