Frontyard AB

Frontyard förvärvar kompletterande verksamhet

Pressmeddelande   •   Jul 17, 2003 12:33 CEST

Frontyard Communications AB (dotterbolag till Frontyard AB) har skrivit avtal om förvärv av Smart Meeting från Respons AB (numera Eniro 118 118 AB). Smart Meeting är samlingsnamnet på en rad konferenstjänster för telefoni och webb.

Smart Meeting (www.smartmeeting.se) är en av Sveriges ledande tjänster för webb- och telekonferenstjänster. Produktutbudet sträcker sig från enkla telemöten till telefonistledda presskonferenser. I tjänsteportföljen finns även funktioner för att dela dokument över Internet.

Frontyard är sedan tidigare verksam med flerpartsmöten inom videokonferens. Smart Meeting kompletterar kunderbjudandet och verksamheten väl eftersom kompetensen för att göra flerpartsmöten för video liknar den som krävs för avancerade telekonferenstjänster. Förvärvet medför att Frontyard får en större kundstock utan att kostnaderna ökar väsentligt.

Frontyard erbjuder dygnet-runt-service för flerpartsmöten, en tjänst som allt mer efterfrågas av multinationella bolag verksamma i flera tidzoner.

Verksamheten beräknas integreras i Frontyard per 030901.

För ytterligare information kontakta:
Stefan Hallin, VD/Koncernchef. Tel: 031-744 24 01, mobil 0709-77 00 40.
Ulf Lunden, VD Frontyard Communications AB, mobil 0706-47 47 42