Svenska Dagbladet AB, SvD

Frukost på 7-Eleven med SvD i sommar

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2004 11:28 CEST

Med start den 1 juli storsatsar 7-Eleven på tre frukostmenyer. Svenska Dagbladet finns som extra tillbehör till varje meny. Frukostätare i farten ska nås genom en kraftfull kampanj i 7-Elevens butiker, radioreklam och för första gången i Svenska Dagbladet.

7-Eleven har hittills uteslutande använt radio som komplement till butiken som medium. Nu går man för första gången i dagspress genom annonserna i Svenska Dagbladet.

- Det ska bli spännande att annonsera i Svenska Dagbladet, säger Niklas Eriksson, marknadschef på 7-Eleven Sverige. Trenden för frukost utanför hemmet är fortfarande på stark frammarsch, vilket passar vårt koncept med generösa öppettider och produkter för snabb konsumtion. Våra menyer med en SvD erbjuder kunderna ett heltäckande frukostpaket.

- Bland 7-Elevens kunder finns en växande skara SvD-läsare. På sommaren ökar vår lösnummerförsäljning kraftigt och det här är ett samarbete som träffar rätt i vår målgrupp säger Anne Britt Berentsen, marknads- och försäljningschef på SvD.

Målgruppen är den aktiva storstadsmänniskan i åldern 18-39 år.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anne Britt Berentsen, Marknads- och försäljningchef SvD, 070 310 41 61 , anne.britt.berentsen@svd.se

Nathalie Cederquist, VD Assistent 7-Eleven Sverige, 0704 54 31 21
nathalie.cederquist@7-eleven.se