Asterio AB

Frukostseminarie på Norra Latin - Klientvirtualisering i praktiken

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2011 15:00 CET

Asterio har arbetat sedan 2005 med att hantera företagets klienter med hjälp av Altiris. Det tänker vi fortsätta att göra, men vi ser samtidigt att hanteringen av klienterna förändras från grunden.

I korthet handlar det om att man centraliserar profiler, applikationer och data och gör dem tillgängliga online eller offline på en mängd olika plattformar. VDI eller Virtual Desktop Infrastructure är begreppet som många talar om och som vi refererar till. Frågan är inte om kunderna, Ni, kommer att implementera detta i någon form utan när och hur.

Detta seminarium handlar om hur du bygger en logisk infrastruktur för att hantera virtuella klienter men framförallt hur du använder Systems Management och automation för att bygga en tjänst som omfattar såväl traditionella feta klienter och virtuella klienter.  Vi utgår från de plattformar vi kan och har erfarenhet av Altiris och Citrix XENdesktop.

Seminariet leds av Asterios konsulter inom området,  Rickard Rosén och Christopher Riddersäter med flera års erfarenhet av Citrix XenDesktop och Altiris och som genomfört liknande projekt hos en av Sveriges mest kända Citrix Referenser, Trygg-Hansa.

Läs mer om VDI i Computer Swedens artikel.

Utdrag från agendan

- Vad är VDI?
- Vilka fördelar får man mot traditionell Systems Management av feta klienter?
- Livscykelhanteringen av samtliga komponenter – VDI management
- Automation, nyckeln till framgång

Datum: 10:e mars 2011
Tid: Frukost startar 8.00, seminarium kl 8.30 till 10.30
Plats: City Conference Center, Drottninggatan

Anmälan

Asterio AB vill bli det självklara valet för våra kunder och utvalda partners. Att bli ett självklart val kan vara en stor uppgift men vi anser att vi med hård fokusering på några väl valda produkter samt en stark serviceinriktning kan ge mer än våra konkurrenter.