Photowall

Fruta Proibida - färgsprakande mönsterprakt

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2015 09:00 CET

Photowalls designsamarbete tillsammans med den svenska formgivaren Iwa Herdensjö bjuder på frodiga mönster som exploderar av färg. Kollektionen har skapats med inspiration från naturen och flörtar med både medelhavskänsla och sjuttiotal.

Insamlade frön från en botanisk trädgård, en paradisisk kolonilott och en förbjuden banan i ett äppelträd är några av ingredienserna i tapetkollektionen Fruta Proibida. Iwa Herdensjö, formgivaren bakom kollektionen, har ett spännande, personligt och extravagant uttryck som sticker ut från mängden. Fruta Proibida är hennes första tapetkollektion.

– Att arbeta med tapet som format innebär mönster som sträcker sig över hela rum, något jag ser som en utmaning. Att skapa element som är så pass tongivande och tar stor plats i människors omgivning och vardag är väldigt intressant. Jag är ju textilformgivare i grunden och det har helt klart varit annorlunda att jobba med tapeter och papper som material jämfört med tyg och kläder, säger Iwa Herdensjö.

Fruta Proibida finns exklusivt hos Photowall och består av fem motiv som alla finns i två olika färgställningar. Tapeterna trycks efter eget mått och kostar 360 kronor per kvadratmeter.

Photowall är idag nordens ledande fototapetföretag och erbjuder ett brett sortiment av måttanpassad väggdekor: fototapeter, designtapeter och canvastavlor. Alla produkter tillverkas i fabriken i Skarpnäck utanför Stockholm och skickas sedan över hela världen. Photowall brinner för design och kvalitet och är ständigt på jakt efter nya spännande designsamarbeten.