Autoadapt

Full flexibilitet med den ledade rullstolskranen från Autoadapt

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2007 12:17 CEST

Carolift 40, den första rullstolskranen i sitt slag, ger full flexibilitet i att lyfta in en rullstol direkt från trottoaren in i bagageutrymmet på en bil med mycket trångt bagageutrymme, eller starkt sluttande baklucka.

Carolift 40 är en ny typ av rullstolskran med ledad arm som kan lyfta in en rullstol, eller rollator, i bagageutrymmet direkt från trottoaren.

Placera endast rullstolen i närheten av bilen, och tryck på knappen för att lyfta upp rullstolen i rätt höjd. Sväng sedan lyftarmen in i bagageutrymmet och tryck på knappen – Enklare kan det inte bli!

Lyftarmen på Carolift 40 är ledad på två ställen, det ger obegränsat med positioneringsmöjligheter inne i bagageutrymmet.
Denna egenskap gör det enkelt att installera kranen i bilar med trångt bagageutrymme och liten bagagerumsöppning.

— Den flexibla lyftarmen tillsammans med det likaså flexibla monteringskonsolen gör Carolift 40 till ett givet val för sedanbilar, eller kombibilar där bakluckan lutar extra mycket, eller där dörröppningen är låg. Rullstolskranen är konstruerad för en lyftkapacitet på 40 kg, vilket täcker i stort sett alla manuella rullstolar på marknaden, säger Harald Freytag, marknadschef på Autoadapt, ett teknik- och marknadsledande anpassningsföretag på världsmarknaden inom branschen bilanpassning för äldre och funktionshindrade.

Den elektriska rullstolskranen går på 12-volt via en kabel från bilens cigarrettändaruttag, eller en 12-volts eluttag som många moderna bilar har i bagageutrymmet.

När rullstolen, eller rollatorn lyfts in i bilen kan Carolift 40 fällas ner mot golvet i bagageutrymmet med ett enkelt handgrepp, det ger fri sikt bakåt när kranen inte används.

Hela rullstolskranen kan dessutom tas isär genom att armen lyfts upp från sitt fäste, då blir endast fästkonsolen kvar i bagageutrymmet.

Endast Autoadapt har ett heltäckande program av bagagerumskranar för att lyfta scooters, rullstolar, rullatorer och andra förflyttningshjälpmedel in i alla typer av bilar; småbilar, mellanklassbilar, sedanbilar, kombibilar, sportbilar, storbilar, minivan, terrängbilar, Multi Purtpose Vehicles (MPV), Sport Utility Vehicle (SUV), och de nya crossoverbilarna.

###
För ytterligare information angående Carolift 40, eller Autoadapts hela produktsortiment, kontakta:
Autoadapt AB
Åkerivägen 4
443 61 STENKULLEN
Harald Freytag

###
Autoadapt är ett teknik- och marknadsledande anpassningsföretag. Vår affärsidé är att erbjuda säkra, funktionella och väldesignade produkter med högsta kvalitet. Autoadapt har en stark plattform för framtida utveckling med en omsättning på c:a 100 Mkr och totalt c:a 90 anställda på den nyinvigda produktionsenheten i Stenkullen. Därmed är Autoadapt ett av Europas största företag inom branschen bilanpassning för äldre och funktionshindrade.