Marknad Varberg AB

Fullspäckad vår och sommar i Varberg!

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2013 16:42 CEST

Mycket på gång i Varberg!

Varberg är en stad där det händer mycket under vår och sommar.
I år är inget undantag.

Som startskott den 26-28 april arrangeras Varberg Weekend. En smygstart på sommaren där butikerna har öppet hela helgen, en nationell talangjakt går av stapeln, det blir skivsignering och uppträdande av aktuella schlagerartister, det blir krögarfest när restaurangerna flyttar ut i Brunnsparken, modevisning där vårmodet visas på torget och erbjudanden finns från hotell, campingar m.m. Vårdoppet i havet samt Anton Ewald på torget.

Den 27-30 juni arrangeras Jazzdagarna i Varberg samma helg som Hamndagarna håller till nere i hamnen med aktiviteter och underhållning.

Den 6 juli blir vi inspirerade av Varbergs surfkultur på Surfers day där man kan prova på surfing, se de redan vana surfarna ta sig an vågorna och lyssna till Petter som står för underhållningen.

Bland artisterna som gästar Varberg i sommar hittar vi bland andra John och Tone Norum den 11 maj, Hoffmaestro den 5 juli, Ulf Lundell den 12 juli, Håkan Hellström den 26 juli, Miss Li den 1 augusti och Sweet, Slade och Smokie den 2 augusti. En minst sagt fantastisk uppställning av musikunderhållning!

Fridas och Majas besöks som vanligt av ett pärlband av Sveriges mest etablerade artister samt nya spännande framtida stjärnor!

Stockholm Street Festival är namnet på gatuartistfestivalen som startade i Stockholm men numera turnerar i Sverige. Den 18 juli stannar de till i Varberg!
Spektakulär underhållning för hela familjen i form av magi, akrobatik, humor och exceptionell talang.

Uppsättningar som Hemsöborna av 123 Scthunk, Badjävlar och Romeo och Julia levererar både kultur, kärlek och humor i sommarens efterlängtade föreställningar.

I Societetsparken är det Parkmusik 1 juli-4 augusti som innefattar både jazzvecka och visdagar. Musik och uppträdande som är kostnadsfritt varje kväll hela sommaren 19.00 - 21.00.
Den 15-18 augusti hålls även en Kammarmusikfestival tillsammans med Kungsbacka kommun som hålls i Varberg, Kungsbacka och Tjolöholm.

Kalendern fylls på hela tiden! www.varberg.se/besokare

Vi ses i Varberg!

MER INFO OM EVENEMANGEN I VARBERG: Elisabeth von Knorring, tel 0340-86809, elisabet@marknadvarberg.se

Marknad Varberg är ett näringslivsutvecklingsbolag som marknadsför varberg som en attraktiv ort för företag, besökare och boende. Vårt fokus ligger på att utveckla näringslivet med alla de delar som behövs för att göra Varberg till en komplett och attraktiv kommun. Vi har kommunens uppdrag att arbeta med näringslivsutveckling. Två områden som vi har specialinriktning på är besöksnäringen och den konsumentinriktade handeln. Vi driver bl.a. Turistinformationen och bistår även butikerna med service.
Vi arbetar för att hela Varbergs näringsliv ska leva 365 dagar om året. Allt hänger ihop, anser vi.