FunBeat

FunBeat – Vald till Sveriges bästa sajt inom träning & hälsa 2012 av Internet World

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2013 16:02 CET

Den sociala träningssajten FunBeat valdes av Internet Worlds oberoende jury till Sveriges bästa sajt inom träning & hälsa 2012. FunBeat blev då för femte året invald bland Sveriges 100 bästa sajter och denna gång även kategorivinnare.

Så här lyder juryns motivering:

“En seriös satsning på avancerad träningsstatistik med snygga, smarta rapporter har tagit träningssajten FunBeat till nya höjder. Här ryms oanade möjligheter för kalenderbitaren att övervaka och optimera sin träning. Vi gillar också de sociala funktionerna med kopplingar till Facebook, det känns givet för en träningssajt – och app – år 2013.”

Vi är såklart glada och stolta över att bli kategorisegrare och peppas i vårt fortsatta arbete med att göra FunBeat ännu bättre. 2013 kommer vi att lansera flera stora nyheter och det här är en perfekt start på året säger FunBeats delägare Thomas Bergbom.

För mer information om FunBeat kontakta:
Thomas Bergbom, delägare FunBeat AB
E-post, thomas@funbeat.se
Tele: +46 (0) 70 9660454

FunBeat är en oberoende social träningsdagbok med över 230 000 registrerade användare som via sajten och mobilapparna sätter upp mål för sin träning, loggar sina pass och delar och kommenterar sin träning med kompisar. 2012 registrerades 8.5 miljoner träningspass inom 1300 olika varianter på träningsformer.