Furuparken Fastigheter AB

Furuparken anställer VD

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2019 10:26 CEST

Henrik Hermansson har de senaste 12 åren arbetat inom fastighetsbranschen och har erfarenhet av ledande positioner som förvaltningschef med ansvar för personal och uppbyggnad av förvaltningsorganisationer.

Styrelsen är mycket glad över att kunna anställa Henrik som VD. Han har en gedigen bakgrund att leda förvaltningsorganisationer och bygga upp fastighetsbestånd. Henrik kommer att stärka Furuparkens organisation samt leda bolagets expansion med att fördubbla nuvarande fastighetsbestånd. Detta skall bl.a. ske genom nyförvärv av kommersiella fastigheter. Henriks sociala kompetens, engagemang för fastigheter samt lyhördhet gör honom till rätt person att ta bolaget till nästa nivå, vilket vi är mycket glada över säger Anders Harlin, styrelseordförande.

-Det är med stor tillförsikt och entusiasm som jag går in i rollen som VD och koncernchef för Furuparken Fastigheter AB. Jag tackar för förtroendet och ser fram emot en spännande framtid tillsammans med bolaget säger Henrik.

Furuparken Fastigheter AB är ett fastighetsbolag med kontor i Täby. Vi arbetar med förvaltning, fastighets- och projektutveckling. Vi äger och förvaltar idag fem fastigheter i Täby.

Vår affärsidé är att genom egen kompetens förvalta och utveckla bebyggda
samt obebyggda fastigheter med utvecklingspotential i alla dess skeden.
Från processen vid köp och förädling av mark, till färdigställande och förvaltning
av bostäder, kontor samt vård- och omsorgsbostäder.

www.furuparken.biz