Fusion-io

Fusion-io lanserar intelligent virtualisering för VM-miljöer

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 15:05 CEST

Fusion-io, ett av världens ledande företag inom flashbaserad minneshantering, lanserar idag en lösning för att öka prestandavinsterna av flash i virtuella servermiljöer. I och med en uppdatering av ioTurbine så erbjuds upp till 40 gånger ökad prestanda för applikationer i VM-miljöer, dubblering av antalet VMs och avlastning av SAN-lösningar.

I dag lanserar Fusion-io som först i branschen en mjukvarulösning för Unified Virtualization. ioTurbine erbjuder nu möjligheten att öka prestanda, kontroll och valmöjligheter för att öka värdet av investeringar i virtualisering. I och med detta blir virtualisering ett alternativ även för data-intensiva applikationer. Bland funktionerna i ioTurbine finns nu hypervisor cache, virtualiseringsmedveten caching i VM-gäst, dynamisk allokering av cacheminne vid live migrering av virtuella maskiner i VMware vMotion och en samlad hantering av cache i virtuella och fysiska miljöer.

”På samma sätt som Fusion-io revolutionerade lagring genom att integrera flash i servern för att ta prestandan närmare applikationerna så är virtualiserings­medveten cache ett avsevärt framsteg inom intelligent acceleration av virtuell prestanda. Då användningen av virtualisering befinner sig på olika stadier hos olika företag erbjuder ioTurbine kunder möjligheten att cacha i VM-gäst eller i hypervisor. Genom att lägga cache i VM-gäst så flyttas prestandan till applikationen där den behövs, utan att man behöver investera i dyr extra lagring. Fusion ioTurbine gör det möjligt att anpassa stacken med optimerad mjukvara för att öka användandet av flash i virtuella miljöer, samtidigt som kunder får flexibilitet och kontroll över deras infrastruktur”, säger Vikram Joshi, Chief Technologist och Vice President på Fusion-io

Här kan du läsa det amerikanska pressmeddelandet i sin helhet

I detta blogginlägg kan du se fler filmer som förklarar de nya funktionerna i ioTurbine

Om Fusion-io

Fusion-io får världens data att färdas snabbare. Vår plattform Fusion ioMemory och våra mjukvarudefinierade lagringslösningar accelererar virtualisering, databaser, molntjänster, big data och högpresterande applikationer. Våra kunder utgörs av allt från e-handlare till världens ledande sociala medier-plattformar och företag på Fortune 500-listan. Fusion-ios teknologi förbättrar prestandan och effektiviteten i kunders datacenter och ökar därmed hastigheten hos informationsekonomins mest kritiska applikationer. Fusion-io finns sedan 2013 representerade i Sverige genom vårt kontor i Stockholm. I dag finns tusentals Fusion-io lösningar i drift hos hundratals innovativa företag i Sverige och Norden.