Fusion-io

Fusion-io rekryterar Sverigechef från EMC

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2013 10:52 CEST

Flashpionären Fusion-io har nyligen etablerat sig på svenska marknaden för att stärka sin nordiska närvaro och möta svenska företags efterfrågan på högpresterande lagringslösningar. Nu rekryteras Anders Blomberg från lagringsföretaget EMC för att leda den fortsätta expansionen i Sverige, en viktig marknad för den nya generationens lagring.

Fusion-io är ett av världens ledande företag inom flashbaserad minneshantering. Sedan 2006 då Fusion-ios grundare insåg att roterande diskar kommer gå samma öde till mötes som magnetband, har man arbetat med att skapa framtidens flashbaserade lagringslösningar. Idag används Fusion-ios mjuk- och hårdvara av tusentals företag världen över, för att öka prestandan och pålitligheten i deras IT-miljöer.

Nu rekryteras Anders Blomberg som ansvarig för Fusion-io på den svenska marknaden. Anders kommer tidigare från Data Domain, senare uppköpt av konkurrenten EMC.

–  Jag ser fram emot att få arbeta med att växa Fusion-io i Sverige, deras lösningar för flashbaserad minneshantering är i en klass för sig och håller på att omdefiniera hela lagringsindustrin. Flash är en självklar del av morgondagens IT-infrastruktur och många erbjuder det som lagringsmedia. Vad som gör Fusion-io unikt är hur flash integreras i systemet för att få ut maximal prestanda ur tekniken och accelerera hela IT-miljön, säger Anders Blomberg, Sverigechef för Fusion-io.

I Sverige finns Fusion-ios utrustning redan hos över hundra företag inom bland annat finans, försäkring, e-handel och e-betalningar. En av de större svenska installationerna finns i Facebooks datahallar i Luleå. Anders Blomberg kommer att leda Fusion-ios svenska utveckling från Stockholm.

–  Sverige är en nyckelmarknad för Fusion-io. Marknaden är mogen och attraherar internationella aktörer, samtidigt är innovationstakten hög och nya företag och tjänster föds hela tiden. Det skapar ett behov av lösningar som sänker kostnader och samtidigt ökar datacenters prestanda för att snabba upp krävande applikationer och sänka svarstiderna, i såväl dagens som framtidens IT- infrastruktur, fortsätter Anders Blomberg

Nu närmast kommer Fusion-io att synas under IP Expo 2013 den 14-15 maj, där Fusion-ios vd David Flynn och chefsforskaren, tillika Applegrundaren, Steve “The Woz”Wozniak deltar som huvudtalare.

För mer information, bilder eller intervju, var vänlig kontakta:

Robin Goncalves
Grayling Sverige
robin.goncalves@grayling.com

Anna Olsson
Grayling Sverige
anna.olsson@grayling.com

Om Fusion-io

Fusion-io får världens data att färdas snabbare. Vår plattform Fusion ioMemory och våra mjukvarudefinierade lagringslösningar accelererar virtualisering, databaser, molntjänster, big data och högpresterande applikationer. Våra kunder utgörs av allt från e-handlare till världens ledande sociala medier-plattformar och företag på Fortune 500-listan. Fusion-ios teknologi förbättrar prestandan och effektiviteten i kunders datacenter och ökar därmed hastigheten hos informationsekonomins mest kritiska applikationer. Fusion-io finns sedan 2013 representerade i Sverige genom vårt kontor i Stockholm. I dag finns tusentals Fusion-io lösningar i drift hos hundratals innovativa företag i Sverige och Norden.