FUTUREPERFECT

FUTUREPERFECT FESTIVAL FLYTTAR TILL GRINDA - Följ med oss på skärgårdsbåten 14-18 augusti 2013

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2013 23:17 CEST

Under tre heldagar bjuds du som besökare in till samtal, konserter, föreläsningar och debatter när Futureperfect festivalen  flyttar till Stockholms skärgård i ett samarbete med Grinda Wärdshus. Nytt för i år utöver Grindareservatets natur och havsbad, är vårt matkoncept Från trädgård till tallrik där bl.a. världskända kocken Trine Hahnemann (DK) tillagar högklassig mat på temat närproducerat i varianterna husman och gourmet. Njut av en timmes resa från Nybrokajen genom Stockholms skärgård och kom för att uppleva sommarens mest framåtblickande festival!
För tredje året i rad ges Futureperfect, Skandinaviens första festival där musik, film, konst och design blandas med panelsamtal och föreläsningar av världsledande talare inom hållbarhet. Festivalen fungerar som en plattform för dialog och utveckling kring hur hållbar livsstil görs praktiskt möjlig nu och i framtiden. Genom att kombinera världsledande kunskap inom områden som mat, teknik, konst, design och media med kreativa upplevelser formas inspiration och tankar kring en hållbar livsstil som kan vara ett äventyr i att leva gott.

Programmet består av de fyra delarna Exploration - föreläsningar och panelsamtal, CoCreation - utveckling av nya idéer där deltagarna sjävla styr form och innehåll,  Living well - hållbarhet för kropp och tanke genom mat och aktiviteter och Music & Arts. Ett smakprov på årets talare är bl.a. design gurun John Thackara (FR), Ida Auken (DK), Danmarks Miljöminister och Alexander Bard (SE) , intellektuell debattör.

Läs mer om festivalen på futureperfect.se/festival och kontakta oss gärna via info@futureperfect.se

Kontaktperson Gabriella Silfwerbrand, 0761306882

Futureperfect Festival är en plattform för nya samtal om hållbar livsstil av Futureperfect Ekonomisk Förening, i samarbete med medlemmarna FuterraThe HUB StockholmUngdomar.se och Futureperfect Friends.  Festivalen presenteras i samarbete med Grinda WärdshusMCI Scandinavia, Island Outpost & Goldeneye Resort (Jamaica)SkärgårdsstifelsenGlobal Utmaning, & Skepparholmen - med stöd från Skärgårdsstrategin, Stockholm Visitors Board, och Tillväxtverket.