Crate Inventors

FYRA BAKKÄNDISAR FÖRGYLLER VÅREN FÖR BAKBOXENS PRENUMERANTER

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2017 07:38 CET

Prenumerationsboxen Bakboxen har en händelserik vår att se fram emot och variationen har aldrig varit större. Bakom de fyra kommande Bakboxarna, februari-maj, står nämligen fyra olika kreatörer.

- Vi vill ge våra kunder möjligheten att få uppleva olika sätt att baka, olika smakupplevelser och nya bakverk. Med olika profiler för de kommande fyra månaderna blir det verklighet. Alla har olika bakgrund och olika specialiteter. Ingen box blir den andra lik. Det blir verkligen en vår man inte vill missa, säger Jakob Twedmark VD för Crate Inventors, företaget bakom Bakboxen.

Att prenumerera på en hel bakupplevelse genom Bakboxen med unika recept, noggrant utvalda råvaror och köksartiklar av bästa slag har visat sig vara mycket uppskattat och hittills har över 15 000 Bakboxar skickats ut sedan starten i oktober 2015.

Bakboxen har dessutom precis lanserat ”Bakboxen Junior” som en månadsprenumeration, anpassad för barn upp till 15 år (läs mer på www.bakboxen.se/junior).

Låt oss presentera Sandra Boart, Erik Dahlin, Fredrik Nylén och Linus Larsson:

BAKBOXEN FEBRUARI: Bakboxen februari bjuder på en smakfest på både pinne och fat av Sandra Boart, 27 år, med smaker av lime och kola. Sandra är född och uppvuxen i de södra delarna av Stockholm, utbildad konditor som trots sin unga ålder redan har hunnit starta eget café, driva Nordens största bröllops- och bakblogg (www.ennypasocker.blogg.se) jobba för ”Hela Sverige Bakar” och skriva två bakböcker ”En nypa socker” samt ”Barnkalas”. Resultatet av februaris Bakbox blir ett magnifikt resultat med sötsaker både på pinne och fat.

Sandra Boart om samarbetet med Bakboxen:

- Jag hade haft ögonen på Bakboxen under en längre tid när våra vägar möttes och jag fick möjlighet att ta fram recept för några av mina specialiteter. Det kommer att bli en smaksensation som matchar perfekt med de spirande vårkänslorna.

BAKBOXEN MARS: I mars månad bjuder en av finalisterna i 2016 års ”Hela Sverige bakar”, Erik Dahlin, 25 år, in till trollbunden fika. Det blir en förtrollande god historia med inspiration från skogens skafferi, med bland annat smaker av nypon och vallmo. Erik kommer från Arvika i Värmland men bor för tillfället i Göteborg där han studerat till civilingenjör inom samhällsbyggnad och arbetar nu som arbetsledare på ett byggentreprenadföretag. En bakande civilingenjör som gärna inspirerar andra att baka genom sin hemsida www.minbaksida.se . Energi och ro finner han hemma i de värmländska skogarna. Inspiration till mars månads Bakbox har han hämtat från just skogen och Värmland.

- Älskar att blanda in skogens smaker och mystik i mina recept. Det är ett av mina signum. För Bakboxen har jag skapat en variant av ett klassiskt bakverk men med smaker som jag tror både förhöjer, berikar och överraskar – positivt! Det ska bli så roligt att få se responsen, menar Erik.

BAKBOXEN APRIL: För Bakboxen april står Fredrik Nylén, 38 år, som har en av Sveriges absolut största bakbloggar, http://tidningenhembakat.se/kategorier/bloggar/fredriks-fika/ . Temat för månaden är retrofika med nya moderna smaksensationer. Från sitt hem i Hofors, där han också växte upp, stylar och bakar han för det mesta. Han brinner för styling och fotografi och efter hans medverkan i ”Hela Sverige bakar”, där han dessutom kom tvåa, har han arbetat med bakning och events på olika sätt. Fredriks Bakbox bjuder på smaker av bland annat choklad och kokos. En modern retrofika som får det att vattnas i munnen.

- Jag älskar verkligen fika! En stund där man träffar nära och kära och sitter tillsammans och umgås. Därför har det verkligen varit en sann dröm för mig att få vara med att skapa innehåll för Bakboxen april, säger Fredrik Nylén om sin medverkan i boxen.

BAKBOXEN MAJ: Linus Larsson, 37 år, född i Söderhamn där han nu återigen bor, står för ett pampigt bakverk som hyllar sommarens intåg genom sin medverkan i Bakboxen maj. Linus deltagande i ”Hela Sverige bakar” år 2015 gav honom förstaplatsen som den första och hittills enda manliga vinnaren. Idag arbetar han som plattsättare men mycket av hans tid går så klart även till bakning som man får ta del av bland annat genom hans hemsida www.linuscreativekitchen.se och hans bok ”Baka med Linus”. Med Bakboxen maj guidas du igenom en bakupplevelse att minnas och ett slutresultat att häpnas över. Magiskt och pampigt!

- Bakboxens koncept har alltid intresserat mig. Briljant att packa ihop allt som behövs för en hel bakupplevelse där allt utgår från receptet. En fantastisk känsla att få erbjuda Bakboxens kunder ett recept som är magiskt gott och som verkligen imponerar rent bildligt, det blir maffigt!, säger Linus Larsson.

OM CRATE INVENTORS:

Crate Inventors skapar och lanserar produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel. Företagets första koncept är Bakboxen som lanserades den 1:e oktober 2015. I juni 2016 lanserades Dejtboxen som innehåller roliga och kreativa dejter till alla som lever i en parrelation. Företaget har sin verksamhet i Karlstad.

Vi identifierar möjligheter inom e-handel, skapar nya produkter och tar dem till marknaden. Snabbt.

Vårt mål är att bli den ledande aktören i Norden på att skapa och lansera produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel.