Ving Sverige AB

Fyra favoritställen i Palma enligt Vings destinationschef

Pressmeddelande   •   Maj 25, 2016 11:32 CEST

Semesterperioden närmar sig med stormsteg. För många svenskar bär det av till Mallorca och väl där är ett besök i Palma ett måste, enligt Vings destinationschef Leif Niemi. Spanien är hett eftertraktat i år och till Mallorca är nära 8 av 10 resor hos Ving redan slutsålda.

Här tipsar Leif om fyra av sina favoritställen:

1. Mercado Gastronómico San Juan/S´escorxador

Sommaren 2015 öppnade Mercado Gastronómico San Juan i kulturcentret S´escorxador, ca 20 minuters promenad norr om Palma centrum. Mitt favoritställe är food courten där man kan hitta livsmedel från hela Spanien och resten av världen. De flesta matstånd serverar tapas så man kan prova lite av allt. Maten håller mycket bra kvalitet och det finns även ett stort utbud av öl- och vinsorter. För många Palmabor är detta en populär plats och på kvällarna är det ett härligt folkliv här.

Adress: Carrer de l'Emperadriu Eugènia 6

2. Lo Divino

På en sidogata till den kända huvudgatan La Rambla i centrala Palma hittar man hemtrevliga Lo Divino, en liten lokal pärla i trevlig miljö där menyn kanske inte är så stor men där det serveras underbara tapas. De har ett stort vinutbud med över 300 olika viner från Mallorca och Spanien.

Adress: Calle del Carmen 19http://lodivino.com/

3. Es BaluardRestaurant & Lounge

Denna restaurang ligger i närheten av området Santa Catalina på museet Es Baluard. Från restaurangen har man fin utsikt mot Palmas hamn och det här är ett trevligt ställe för den som kanske vill fira en särskild dag. Terrassen är ett populärt vattenhål och passar perfekt för en drink. Adress: Porta de Santa Catalina 10.

4. Hotel Almudainas skybar

I hjärtat av Palma, på Avenida Jaime III, finns hotell Almudaina. Ta hissen upp till 8:e våningen så finner du hotellets trevliga skybar som bjuder på en härlig utsikt över omgivningarna, såsom hamnen och katedralen i Palma. Njut på deras lilla uteterrass med ett glas vin eller kanske en cocktail. Det är även trevligt att sitta inomhus, utsikt har man ändå. På menyn finns bland annat sallader, sandwiches, hamburgare och pizza.
Adress: Avenida Jaime IIIhttps://www.hotelalmudaina.com/skyarea.php?redirected=true

För bilder, besök gärna Vings bildbank: http://www.ving.se/bildarkiv
Fler tips från Palma stad finns här http://www.ving.se/inspiration/guide-palma

För ytterligare information, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.