Runsven-Gruppen AB

Fyra nya ÖoB-varuhus på fyra veckor

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2006 08:51 CET

Runsvengruppen fortsätter via sin kedja ÖoB Överskottsbolaget att expandera. Lagom till julhandeln öppnas fyra nya ÖoB-varuhus.
Detta kan göras tack vare att ÖoB låter sina fyra etableringsteam arbeta parallellt.

Nu på torsdag öppnas ett nytt varuhus i Vetlanda. De övriga etableringarna i november har skett i Kungsbacka, Veddesta i Järfälla och i Trelleborg. Av de fyra butikerna ligger en, den i Veddesta, i ett centrumläge medan de övriga ligger i ett externt läge.

- Vid varje butiksöppning har intresset på orterna varit så stort att 100 – 200 kunder köat redan första timman vilket vi tar som ett tecken på att vi tillför något som tidigare saknats, säger en nöjd Oskar Svensson, vd för ÖoB Överskottsbolaget.

Under år 2006 har totalt 12 nya ÖoB-butiker öppnats från Piteå i norr till Trelleborg i söder, vilket innebär att ÖoB överträffat sin egen planerade expansionstakt. Bland de 12 butikerna märks också en butik som kommer att serva norska kunder med sitt läge i Charlottenberg sex kilometer från norska gränsen.

- De fyra dedikerade etableringsteamen inom bolaget har ännu en gång bevisat att vi på en begränsad tid klarar av att samtidigt driftsätta flera butiker på skilda platser i landet, vilket lovar gott för framtida etableringar, säger Runsvengruppens vd Stefan Karlsson.

Om Runsvengruppen AB
Runsvengruppen äger och driver några av Sveriges ledande detaljhandelsföretag inom lågprissegmentet. ÖoB Överskottsbolaget är omsättningsmässigt störst inom Runsvengruppen, med ett brett sortiment inom bl a hem och fritid, husgeråd, gör-det-själv, hemelektronik, konfektion och dagligvaror. Dessutom finns några mindre lågprisbutikskedjor inom gruppen vilka har ett större fokus på konfektion.

Runsvengruppen, med huvudkontor i Skänninge, har totalt ca 1 500 anställda och omsätter ca
3 miljarder kr per år med god lönsamhet. Företaget är i stark tillväxt och har idag ca 90 butiker och varuhus runt om i landet.

För mer information kontakta:
Stefan Karlsson, vd för Runsvengruppen AB, 0142-465 17, 0706-62 68 10
stefan.karlsson@runsven.se