G & L Beijer AB

G&L Beijer får stor order från Danmarks största byggprojekt

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2003 14:04 CEST

G&L Beijer har genom affärsområdet Beijer Kyla erhållit en stor order från ett av Danmarks största byggprojekt - DR Byen. DR Byen är ett nytt multimediahus i Örestad som skall husera Danmarks radio och TV. Hela projektet är beräknat att kosta cirka fem miljarder kronor.

Beijer Kyla skall leverera utrustning och produkter för luftkonditionering till DR Byen. Beijer Kyla har i hård konkurrens genom samarbete mellan det danska grossistföretaget H. Jessen Jürgensen A/S och produktionsbolagen TTC A/S och AIA AB nu tagit den första ordern av totalt tre. Leveranserna består av kylmedelskylare.

- Det är glädjande att vi kunnat vinna den här prestigeordern. Det är ett betyg på vår goda konkurrenskraft, säger Joen Magnusson, VD för G&L Beijer.

Beställningen innebär att Beijer Kyla kan dra fördel av den samordning som genomförts mellan affärsområdets tillverkande företag i Sverige och Danmark och därmed kunna tillvarata synergieffekter. De tillverkande företagen omsätter cirka 250 mkr per år. Beställningen och eventuellt tillkommande beställningar medför ett tillskott till de tillverkande företagens omsättning under 2003 och 2004.

För med information, kontakta
Joen Magnusson, VD G & L Beijer AB