AVARN Security

G4S Sverige byter namn till AVARN Security

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2016 10:01 CEST

Säkerhetsföretaget G4S Sverige byter namn till AVARN Security. Bakgrunden till namnbytet är att den svenska verksamheten sedan 2014 har en ny ägare.

– Med vårt nya namn AVARN Security vill vi visa att vi är ett ansvarstagande och innovativt säkerhetsföretag. Vi har hämtat inspiration från orden värna och varna, två ord som är viktiga för våra serviceinriktade medarbetare. Vår logotyp symboliserar samverkan och nya tekniska lösningar på framtidens säkerhetsbehov, säger Erik Kocken Wennerholm, vd för G4S Sverige.

Det norskägda företaget Sector Alarm köpte under 2014 G4S Sverige av den internationella koncernen G4S. Inför namnbytet har företaget gjort ett omfattande arbete med att ta fram en ny värdegrund med vision, affärsidé och etisk kod.

– Samhället förändras snabbt och det ställer stora krav på säkerhetsbranschen att utvecklas. För företag och offentliga verksamheter är AVARN Security en strategisk och ansvarstagande säkerhetspartner som erbjuder allt från smart bevakning och säkerhetsteknik till personskydd och parkeringsövervakning, säger Erik Kocken Wennerholm.

Namnbytet genomförs med start den 9 maj, då bland annat hemsida, skyltar och uniformer börjar bytas ut.

De av Sector Alarm förvärvade finska bolagen Turvatiimi och G4S Finland kommer att under året att byta namn till AVARN Security. Detta kommer ytterligare att stärka erbjudandet av säkerhet på den nordiska marknaden.

För mer information:
Erik Kocken Wennerholm, vd G4S, 010-222 20 01, erik.wennerholm@se.g4s.com
Sara Fransson, Kommunikationsansvarig, G4S, 010-222 37 31, sara.fransson@se.g4s.com

Pressbilder på bland annat den nya logotypen, vänligen kontakta Sara Fransson.

G4S är den kompletta säkerhetsaktören för större företag, organisationer och offentlig sektor. Med äkta engagemang, kompetens och innovation stärker vi våra kunders trygghet och konkurrenskraft – alltid. G4S är en del av Sector Alarm-koncernen och finns på cirka 30 orter. Tack vare våra 3 500 medarbetare bidrar vi till ett tryggare Sverige.

Läs mer på www.g4s.se.