G5 Entertainment AB

G5 Entertainment: Aviserar lansering av Supermarket Mania för Nintendo DSi

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2010 09:53 CET

(AktieTorget: G5EN)

(tidigare publicerad på engelska)

PRESSRELEASE 2010-11-04
G5 Entertainment, känd för sina bästsäljande iPhone, IPAD, PC och nedladdningsbara konsolspel som Supermarket Mania, Stand O'Food, Mahjongg Artifacts och The Mystery of the Crystal Portal meddelar idag att ett av de bäst säljande time management spelen 2010, Supermarket Mania, snart kommer snart att finnas tillgängligt för nedladdning på Nintendo DSiWare Service.
I Supermarket Mania skall Du hjälpa Nikki att driva en livsmedelsaffär och tillgodose de ökande behoven från hennes krävande kunder. Nikki´s främsta mål är att hålla alla hyllorna i butiken välfyllda så att hennes kunder inte tappar tålamodet och hittar en annan butik att handla i. Nikki måste också se till att hålla butiken ren och städad för att undvika en stämning får en kund som snubblat över skräp. Om Nikki arbetar hart och snabbt kommer hon att tjäna tillräckligt mycket pengar för att kunna uppgradera sin butik och kunna konkurrera med det stora snabbköpskonglomeratet i staden, Torg.

Supermarket Mania HD inkluderar:
* En Story-mode med 50 nivåer
* Endless Shift-läge och andra bonusar
* Fem olika sorters butiker
* 7 olika typer av kunder
* Mer än ett dussin produkter att sälja
* Mer än 20 tillbehör och uppgraderingar för Din butik
* Comic Book-style cut scenarion mellan varje nivå
För ytterligare information, besök Supermarket Mania's hemsida http://www.g5e.com/games/supermarket_mania_dsi , G5 Entertainment's YouTube kanal www.youtube.com/g5enter, eller G5's Facebook sida www.facebook.com/g5games.
Mer information om G5 Entertainment kan hittas på www.g5e.com/corporate
För ytterligare information kontakta: investor@g5e.com
Om G5 Entertainment AB (publ)
G5 Entertainment AB är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara spel för iPhone/iPad och pc:n samt för stationära och bärbara konsoler. Numera utvecklar och publicerar G5 sina egna spel som är familjevänliga, lätta att lära sig och passar en bred publik av såväl erfarna spelare som nybörjare. G5 äger ett antal välkända pc- och iPhone-spelkoncept som exempelvis Supermarket Mania, Stand O' Food och Mahjongg Artifacts, och satsar på att skapa nya spel samt konvertera företagets redan etablerade speltitlar till nya plattformar. G5:s spel riktar sig till den allt större marknad som består av över 200 miljoner spelare av casualspel för pc, fler än 100 miljoner användare av Apple iPhone-telefoner samt de drygt 52 miljoner Sony PSP-enheter som hittills har sålts. I takt med att bolaget konverterar sina spel till nya plattformar, kommer G5 att expandera ytterligare.
Dessutom utvecklar och säljer G5 licenser av MIDS, en lösning för gränssnittsdesign för trådlösa operatörer och mobiltillverkare. MIDS-lösningen används bland annat av Rysslands ledande mobiloperatör, Vimpel Communications (Beeline).