G5 Entertainment AB

G5 Entertainment distribuerar mobilspel för tredje part i Ryssland

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2007 09:09 CET

G5 Entertainment distribuerar mobilspel för tredje part i Ryssland, styrelsens ordförande besöker Vietnam för att hitta utvecklingspartners, vd deltar i Game Developers Conference (spelutvecklingsmöte) i San Francisco

G5 har tecknat distributionsavtal med ett av USA:s ledande förlag, vilket gör G5 till distributör för en provuppsättning mobilspel, däribland två spel som baseras på populära filmvarumärken. Företaget förbättrar sitt partnernätverk av innehållsleverantörer och operatörer av trådlösa nätverk, för att leverera spel till ryska användare.

Styrelseordföranden Ein Stadalninkas besökte Vietnam och höll flera möten med representanter för lokala IT- och spelföretag, med syfte att etablera G5:s utvecklingskontor i Vietnam och ytterligare förbättra företagets lönsamhet. Ett antal möjligheter identifierades och ett uppföljande besök tillsammans med vd:n för G5, Vlad Suglobov, är planerat i slutet av mars.

Vd Vlad Suglobov kommer att delta i Game Developers Conference 2007 i San Francisco den 5-9 mars, för att träffa befintliga och blivande kunder samt diskutera utvecklingsmöjligheter. Resan förväntas generera fler order för företaget under 2007.

Mer information kan hittas på www.g5e.se.

Vlad Suglobov
VD, G5 Entertainment AB
investor@g5e.se

G5 Entertainment AB tillverkar högkvalitativa spel för mobiltelefoner och PC för flera av världens största producenter/förlag, bl a Disney Mobile, Starwave Mobile, Skyzone Entertainment. G5's tidigare produkter omfattar unika och bästsäljande spel baserade på populära titlar som Pirates of the Caribbean, Scarface osv såväl som egenutvecklade spel som Cuban Missile Crisis. Spelutvecklingen utförs i Moskva, Ryssland. G5's mål är att vara en världsledande producent av spel för mobila plattformar och PC. Bolagets strategi är att erbjuda utveckling med hög kvalitet och unika idéer till ett överkomligt pris för världens största förläggare och skapa egna spel för utvecklingsmarknader som Ryssland, Indien och Brasilien.