G5 Entertainment AB

G5 Entertainment: G5:s Supermarket Mania för iPhone såldes i drygt 50 000 exemplar under mars

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 09:01 CEST

(Aktietorget: G5EN)

G5 har 8 iPhone-spel på gång för lansering under 2009

I mars såldes över 50 000 enheter av G5:s Supermarket Mania som fortsätter att klättra på listorna, och de dagliga försäljningssiffrorna visar inga tecken på nedgång. Spelet såldes på flera olika prispunkter under perioden, och priset är nu 2,99 US-dollar.

Vd Vlad Suglobov, kommenterar så här: "Även om framgången med Supermarket Mania varierar från ett land till ett annat och har varit måttfull i Sverige, såldes spelet i över 50 000 exemplar bara under den första månaden efter lanseringen. Den större delen av försäljningen har skett i engelsktalande länder. Tack vare den senaste tidens marknadsföring fortsätter Supermarket Mania uppåt på listorna. Genom att effektivt konvertera vår egen högkvalitativa portfölj av casualspel kan vi nu ha åtta förstklassiga iPhone-spel på gång för lansering under 2009, och två av dem redan i maj. Vi satsar också på att utöka vår iPhone-portfölj under 2009 med produkter från egna och externa studior".

Mer information kan hittas på www.g5e.se.

Vlad Suglobov
VD, G5 Entertainment AB
investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)

G5 Entertainment producerar högkvalitativa innovativa mobilspel åt världens ledande förlag och utvecklar lösningar för operatörer av trådlösa nätverk, innehållsleverantörer och mediaföretag. Bland G5:s kunder finns globala företag som EA Mobile, THQ Wireless, och Konami Digital Entertainment, och lokala spjutspetsföretag som de ryska operatörerna av trådlösa nätverk VimpelCom och Skylink. G5 vars spelutveckling sker i Moskva och Kharkiv har producerat mobilspel som bygger på globala varumärken som The Simpsons, Star Wars, Sims 2 och Pirates of the Caribbean. G5:s strategi är att erbjuda utveckling av högsta kvalitet till världens ledande företag och att producera framstående originalspel och produkter. Företagets målsättning är att bli världsledande inom utveckling av mobilspel och nerladdningsbara pc-spel.