G5 Entertainment AB

G5 Entertainment: Ger ut Treasure Seekers-serien på iPhone och IPAD med start den 28 oktober

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2010 08:59 CEST

(Tidigare publicerad på engelska)
G5 Entertainment meddelar att bolaget i dag gett ut det första av tre spel i den bästsäljande casual spel serien Treasure Seekers: Visions of Gold för iPhone och iPad. Ursprungligen utvecklades för PC av Artogom Games - utvecklarna av hidden object spelet The Mystery of the Crystal Portal.

Treasure Seekers spelen erbjuder spelarna många timmars avkopplande och uppslukande nöje med hidden objects och pussel. Med kristallklar grafik, atmosfäriskt sound track och charmiga karaktärer har Treasure Seekers redan en plats i hjärtat hos miljontals fans som älskar hidden objects spel.

Det första spelet av tre i serien - Treasure Seekers: Visions of Gold, har redan skickats till Apple översyn och kommer att släppas den 28 oktober för iPhone och iPad. iPhone version av spelet är utvecklad och publicerad av G5 Entertainment och kommer att stödja multitasking och Game Center med IOS 4. Spelet stödjer iPhone 4 Retina Display.

Spelbeskrivning:

Följ Nelly och hennes yngre bror då de avslöjar familjehemligheter och ställs inför hisnande äventyr! Nellys farmor var pirat och Nelly vill hitta den dolda skatten. När Nellys föräldrar lämnar henne och Tommy hemma för en dag på staden vaknar hon upp och börjar söka efter honom. Hon finner att dörren är stängd och att låset har brutits upp av misstag. Detta blir det första uppdrag hon måste att lösa i en lång serie av Puzzle Quest som för henne och hennes bror till en mystisk gammal karta över en skattkammarö.

Testa dina kunskaper med utmanande pussel som tar dig från konstiga laboratorier till farliga djup i havet. Med sina charmiga karaktärer, engagerande story och uppsjö av pussel är detta spel oemotståndlig för fans av hidden objects spel, den som gillar äventyrspel och alla som söker en minnesvärd spelupplevelse!

* Spännande story
* Vacker och uppslukande grafik
* 7 olika spännande platser
* 19 minispel i form av utmanande pussel
* Spela i din egen takt!

För mer information, inklusive skärmdumpar besök Treasure Seekers: Visions of Gold hemsida på http://www.g5e.com/games/treasure_seekers_iphone, http://www.g5e.com/games/treasure_seekers_ipad, G5 Entertainment: s YouTube-kanal på www.youtube.com/g5enter och G5: s Facebook-sida på www.facebook.com/g5games.

2010-10-18

Vlad Suglobov
CEO, G5 Entertainment AB

Mer information om G5 Entertainment kan hittas på www.g5e.se/corporate
För ytterligare information kontakta: investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)
G5 Entertainment AB är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara spel för iPhone/iPad och pc:n samt för stationära och bärbara konsoler. Numera utvecklar och publicerar G5 sina egna spel som är familjevänliga, lätta att lära sig och passar en bred publik av såväl erfarna spelare som nybörjare. G5 äger ett antal välkända pc- och iPhone-spelkoncept som exempelvis Supermarket Mania, Stand O' Food och Mahjongg Artifacts, och satsar på att skapa nya spel samt konvertera företagets redan etablerade speltitlar till nya plattformar. G5:s spel riktar sig till den allt större marknad som består av över 200 miljoner spelare av casualspel för pc, fler än 100 miljoner användare av Apple iPhone-telefoner samt de drygt 52 miljoner Sony PSP-enheter som hittills har sålts. I takt med att bolaget konverterar sina spel till nya plattformar, kommer G5 att expandera ytterligare.
Dessutom utvecklar och säljer G5 licenser av MIDS, en lösning för gränssnittsdesign för trådlösa operatörer och mobiltillverkare. MIDS-lösningen används bland annat av Rysslands ledande mobiloperatör, Vimpel Communications (Beeline).