G5 Entertainment AB

G5 Entertainment: Gratis iPhone-spel från G5 bara i Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2010 11:47 CET

(Aktietorget: G5EN)
G5 Entertainment erbjuder nu fullversionen av sitt bästsäljande iPhone-spel "Stand O' Food" gratis bara i Sverige. Spelet säljs för 2,99 US-dollar eller motsvarande belopp i lokala valutor världen över, men G5 har nyligen släppt en specialversion av spelet bara för den svenska marknaden. Specialversionen heter "Stand O' Food gratis fullversion - endast i Sverige". Du hittar spelet i iTunes Store (App Store), men kan också använda den här URL-adressen för att öppna spelets sida i iTunes: http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=350132215&mt=8
När man kör spelet får man information om G5 Entertainment. Man får också veta att spelet är en present till svenska spelare från den svenska utvecklaren G5 Entertainment, som är noterad på Aktietorget. Dessutom kan spelaren välja att besöka både G5:s och Aktietorgets webbplatser. Efter introduktionsmeddelandet får spelaren gratis tillgång till den fullständiga versionen av ett av G5:s bästsäljande spel för iPhone.

Mer information kan hittas på www.g5e.se/corporate
För ytterligare information kontakta: investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)
G5 Entertainment AB är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara spel för mobilen och pc:n samt för stationära och bärbara konsoler. G5 började som världens ledande utvecklingsstudio för mobilspel, och utvecklade spel baserade på populära titlar för Electronic Arts, Disney och THQ. Numera utvecklar och publicerar G5 sina egna spel som är familjevänliga, lätta att lära sig och passar en bred publik av såväl erfarna spelare som nybörjare. G5 äger ett antal välkända pc- och iPhone-spelkoncept som exempelvis Supermarket Mania, Stand O' Food och Mahjongg Artifacts, och satsar på att skapa nya spel samt konvertera företagets redan etablerade speltitlar till nya plattformar. G5:s portfölj av egna spel växer och väntas innehålla fler än tjugo före utgången av 2009. G5:s spel riktar sig till den allt större marknad som består av över 200 miljoner spelare av casualspel för pc, fler än 40 miljoner användare av Apple iPhone-telefoner samt de drygt 52 miljoner Sony PSP-enheter som hittills har sålts. I takt med att man konverterar sina spel till nya plattformar, kommer G5 att expandera ytterligare.
Dessutom utvecklar och säljer G5 licenser av MIDS, en lösning för gränssnittsdesign för trådlösa operatörer och mobiltillverkare. MIDS-lösningen används bland annat av Rysslands ledande mobiloperatör, Vimpel Communications (Beeline).