G5 Entertainment AB

G5 Entertainment: Lanserar Aqua Pearl för iPhone

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 12:59 CEST

G5 Entertainment kan meddela att bolaget har överlämnat ännu ett spel, Aqua Pearls, av det till Apple för granskning. Spelet kommer att finnas tillgängligt på App Store från och med den 28 oktober.

Aqua Pearls som är ett spel i den populära "Marble Popper"-genren och har utvecklat av Realore Studios och publicerades på iPhone av G5 Entertainment AB.

Spelbeskrivning:
Match-och-pop så mycket du orkar i detta fantastiska fantasyäventyr som utspelar sig på havsbotten! I Aqua Pearls actionpussel Ditt uppdrag är att hjälpa Aquatic hitta ett stulen halsband som skyddar fyra oceaner från det onda. Det magiska pärlhalsbandet har blivit stulen och demonterats i fyra olika färger, vitt, lila, svart och guld.. Hjälp den älskvärda hjälten i detta äventyr att hitta pärlorna och återställa freden i havet!

Med fyra spellägen, superb grafik, bedårande animationer och mer kommer Aqua Pearls vara ett fantastiskt äventyr för alla Dina vänner och Din familj!
* 40 olika nivåer
* 3 olika svårighetsgrader
* 4 oceaner att utforska
* 4 spellägen: Pussel, Äventyr, Strategi, Endless
* 12 bonusar asom ger spelet en extra krydda
* 2 "skins for bubbles"

Mer information om spelet finns på: http://www.g5e.com/games/aqua_pearls_iphone

2010-10-13

Vlad Suglobov
CEO, G5 Entertainment AB

Mer information om G5 Entertainment kan hittas på www.g5e.se/corporate
För ytterligare information kontakta: investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)
G5 Entertainment AB är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara spel för iPhone/iPad och pc:n samt för stationära och bärbara konsoler. Numera utvecklar och publicerar G5 sina egna spel som är familjevänliga, lätta att lära sig och passar en bred publik av såväl erfarna spelare som nybörjare. G5 äger ett antal välkända pc- och iPhone-spelkoncept som exempelvis Supermarket Mania, Stand O' Food och Mahjongg Artifacts, och satsar på att skapa nya spel samt konvertera företagets redan etablerade speltitlar till nya plattformar. G5:s spel riktar sig till den allt större marknad som består av över 200 miljoner spelare av casualspel för pc, fler än 100 miljoner användare av Apple iPhone-telefoner samt de drygt 52 miljoner Sony PSP-enheter som hittills har sålts. I takt med att bolaget konverterar sina spel till nya plattformar, kommer G5 att expandera ytterligare.
Dessutom utvecklar och säljer G5 licenser av MIDS, en lösning för gränssnittsdesign för trådlösa operatörer och mobiltillverkare. MIDS-lösningen används bland annat av Rysslands ledande mobiloperatör, Vimpel Communications (Beeline).