G5 Entertainment AB

G5 Entertainment: Över 100 000 betalda nedladdningar av Supermarket Mania för iPhone

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2009 09:49 CEST

(Aktietorget: G5EN)

G5 Entertainment meddelar att antalet betalda nedladdningar av Supermarket Mania för iPhone - som lanserades på Apples AppStore den 26 februari - nu överstiger 100 000. I april såldes spelet till priset 2,99 US-dollar eller högre. G5 befinner sig också i slutskedet på utvecklingsarbetet av ytterligare två förstklassiga iPhone-spel som kommer att lanseras under maj och juni. G5:s lanseringsschema för andra och tredje kvartalen 2009 omfattar för närvarande sju förstklassiga iPhone-spel. Det innebär att G5 i slutet av årets tredje kvartal totalt kommer att ha släppt åtta iPhone-spel. Dessutom satsar man på att öka iPhone-portföljen ytterligare med produkter från egna utvecklingsstudior och andra utvecklare.

Mer information kan hittas på www.g5e.se.

Vlad Suglobov
VD, G5 Entertainment AB
investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)
G5 Entertainment producerar högkvalitativa innovativa mobilspel åt världens ledande förlag och utvecklar lösningar för operatörer av trådlösa nätverk, innehållsleverantörer och mediaföretag. Bland G5:s kunder finns globala företag som EA Mobile, THQ Wireless, och Konami Digital Entertainment, och lokala spjutspetsföretag som de ryska operatörerna av trådlösa nätverk VimpelCom och Skylink. G5 vars spelutveckling sker i Moskva och Kharkiv har producerat mobilspel som bygger på globala varumärken som The Simpsons, Star Wars, Sims 2 och Pirates of the Caribbean. G5:s strategi är att erbjuda utveckling av högsta kvalitet till världens ledande företag och att producera framstående originalspel och produkter. Företagets målsättning är att bli världsledande inom utveckling av mobilspel och nerladdningsbara pc-spel.