G5 Entertainment AB

G5 Entertainment: Påminner om kommande road show

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2010 11:09 CEST

(AktieTorget: G5EN)

Med anledningen av morgonens prognoshöjning påminner styrelsen för G5 Entertainment om den road show som bolaget har för avsikt att genomföra under slutet av september.

Som ett led i sin strävan att öka de svenska placerarnas kännedom om den verksamhet som bedrivs i spelföretaget G5 Entertainment genomförs ett företagspresentationer. Under presentationerna kommer deltagarna att få ta del av de positiva effekter som bolagets nya affärsmodell ger.

G5 Entertainment kommer att delta på flera av de Aktietorgsdagar som hålls runt om i landet under september. Presentationerna kommer att hållas av Johan Wrang, styrelseledamot i G5 Entertainment och bolagets VD, Vlad Suglobov. Observera att delar av presentationen kommer att hållas på engelska.

Presentationsmaterialet kommer även att publiceras på G5 Entertainments hemsida, www.g5e.se/corporate samt på Aktietorgets hemsida, www.aktietorget.se

Då antalet platser är begränsat krävs föranmälan till investors@g5e.com.

Datum Tid Stad Plats
2010-09-23 18,00 Malmö Malmö Börshus
2010-09-24 07,45 Lund Frukostmöte hos Advokatfirman Gulliksson, Ideon
2010-09-27 18,00 Stockholm Ernst & Youngs lokaler, Jacobsbergsgatan 24
2010-09-28 18,00 Uppsala Park Inn, Storgatan 30
2010-09-29 18,00 Göteborg Radisson Blue Scandinavia Hotel, Södra Hamngatan 59-65
2010-09-30 16:00 Örebro Inkuberas lokal, Forskarvägen 1

Mer information kan hittas på www.g5e.se/corporate
För ytterligare information kontakta: investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)
G5 Entertainment AB är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara spel för iPhone/iPad och pc:n samt för stationära och bärbara konsoler. Numera utvecklar och publicerar G5 sina egna spel som är familjevänliga, lätta att lära sig och passar en bred publik av såväl erfarna spelare som nybörjare. G5 äger ett antal välkända pc- och iPhone-spelkoncept som exempelvis Supermarket Mania, Stand O' Food och Mahjongg Artifacts, och satsar på att skapa nya spel samt konvertera företagets redan etablerade speltitlar till nya plattformar. G5:s spel riktar sig till den allt större marknad som består av över 200 miljoner spelare av casualspel för pc, fler än 100 miljoner användare av Apple iPhone-telefoner samt de drygt 52 miljoner Sony PSP-enheter som hittills har sålts. I takt med att bolaget konverterar sina spel till nya plattformar, kommer G5 att expandera ytterligare.
Dessutom utvecklar och säljer G5 licenser av MIDS, en lösning för gränssnittsdesign för trådlösa operatörer och mobiltillverkare. MIDS-lösningen används bland annat av Rysslands ledande mobiloperatör, Vimpel Communications (Beeline).