G5 Entertainment AB

G5 Entertainment: Releasar ytterligare två spel för iPhone och iPad

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 10:03 CEST

(AktieTorget: G5EN)

(Tidigare publicerad på engelska)
G5 Entertainment kan i dag meddela att bolaget släppt Treasure Seekers: Visions of Gold och Aqua Pearls. Spelen finns nu tillgängliga på App Store. Treasure Seekers: Visions of Gold, ett bästsäljande hidden games spel spel som ursprungligen utvecklades för PC av Artogon Games, är nu tillgänglig för både iPhone och iPad. Aqua Pearls, ett färgstarkt Marble Popper äventyr som utvecklats av Realore Studios, finns för tillfället bara tillgänglig för iPhone.

Spelbeskrivning Treasure Seekers: Visions of Gold:
Följ Nelly och hennes yngre bror då de avslöjar familjehemligheter och ställs inför hisnande äventyr! Nellys farmor var pirat och Nelly vill hitta den dolda skatten. När Nellys föräldrar lämnar henne och Tommy hemma för en dag på staden vaknar hon upp och börjar söka efter honom. Hon finner att dörren är stängd och att låset har brutits upp av misstag. Detta blir det första uppdrag hon måste att lösa i en lång serie av Puzzle Quest som för henne och hennes bror till en mystisk gammal karta över en skattkammarö.

Testa dina kunskaper med utmanande pussel som tar dig från konstiga laboratorier till farliga djup i havet. Med sina charmiga karaktärer, engagerande story och uppsjö av pussel är detta spel oemotståndlig för fans av hidden objects spel, den som gillar äventyrspel och alla som söker en minnesvärd spelupplevelse!

* Spännande story
* Vacker och uppslukande grafik
* 7 olika spännande platser
* 19 minispel i form av utmanande pussel
* Spela i din egen takt!

För ytterligare information om Treasure Seekers: Visions of Gold besök: http://www.g5e.com/games/treasure_seekers_iphone, http://www.g5e.com/games/treasure_seekers_ipad.

Spelbeskrivning Aqua Pearls:
Match-och-pop så mycket du orkar i detta fantastiska fantasyäventyr som utspelar sig på havsbotten! I Aqua Pearls actionpussel Ditt uppdrag är att hjälpa Aquatic hitta ett stulen halsband som skyddar fyra oceaner från ondskan. Det magiska pärlhalsbandet har blivit stulen och demonterats i fyra olika färger, vitt, lila, svart och guld. Hjälp den älskvärda hjälten i detta äventyr att hitta pärlorna och återställa freden i havet!

Med fyra spellägen, superb grafik, bedårande animationer och mer kommer Aqua Pearls vara ett fantastiskt äventyr för alla Dina vänner och Din familj!

* 40 olika nivåer
* 3 olika svårighetsgrader
* 4 oceaner att utforska
* 4 spellägen: Pussel, Äventyr, Strategi, Endless
* 12 bonusar asom ger spelet en extra krydda
* 2 "skins for bubbles"

För ytterligare information om Aqua Pearls besök: http://www.g5e.com/games/aqua_pearls_iphone
G5 Entertainment's YouTube channel: www.youtube.com/g5enter
G5's Facebooksida: www.facebook.com/g5games

Mer information om G5 Entertainment kan hittas på www.g5e.se/corporate
För ytterligare information kontakta: investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)
G5 Entertainment AB är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara spel för iPhone/iPad och pc:n samt för stationära och bärbara konsoler. Numera utvecklar och publicerar G5 sina egna spel som är familjevänliga, lätta att lära sig och passar en bred publik av såväl erfarna spelare som nybörjare. G5 äger ett antal välkända pc- och iPhone-spelkoncept som exempelvis Supermarket Mania, Stand O' Food och Mahjongg Artifacts, och satsar på att skapa nya spel samt konvertera företagets redan etablerade speltitlar till nya plattformar. G5:s spel riktar sig till den allt större marknad som består av över 200 miljoner spelare av casualspel för pc, fler än 100 miljoner användare av Apple iPhone-telefoner samt de drygt 52 miljoner Sony PSP-enheter som hittills har sålts. I takt med att bolaget konverterar sina spel till nya plattformar, kommer G5 att expandera ytterligare.
Dessutom utvecklar och säljer G5 licenser av MIDS, en lösning för gränssnittsdesign för trådlösa operatörer och mobiltillverkare. MIDS-lösningen används bland annat av Rysslands ledande mobiloperatör, Vimpel Communications (Beeline).