G5 Entertainment AB

G5 Entertainment: Släpper den fullständiga versionen av Virtual City för iPhone

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 09:41 CEST

Den ledande speltillverkaren G5 Entertainment meddelar att bolaget i dag har lanserat Virtual City för iPhone. Den 20 augusti lanserades demoversionen av Virtual City, och under augusti laddades denna ned mer än 250,000 gånger.

I Virtual City kan spelare bygga och utveckla sin egen stad efter egna drömmar och önskemål, oavsett om det handlar om en idyllisk förortsutopi eller en pulserande storstadsmetropol. Spelaren tillåts att välja mellan en rad olika spel, allt från ålderdomshem till industribyggnader vilket gör att spelets möjligheter är obegränsade. I takt med att staden växer kan spelaren producera och sälja olika varor, skapa allmänna färdmedel och förnöja stadens invånare med parker, biografer, arenor och olika evenemang. För att hålla staden säker och dess invånare glada och friska finns de mer grundläggande allmännyttiga tjänsterna som hälsovård, allmän säkerhet, avfallshantering och återvinning måste planeras och administreras.

Virtual City stödjer Retina Display-upplösning vilket ger en kristallklar upplösning på iPhone4. Den fullständiga versionen av Virtual City omfattar mer än 50 utmanande nivåer, och ger spelaren chansen att släppa loss sin inre borgmästare i Free Play läget med fem stora sandlådekartor. Du kan handla med närliggande städer, bygga landmärken, hamnar, järnvägsstationer och en helt egen Spaceship Launch Pad. Hjälp oroliga städer att återfå sitt välstånd, hantera konjunkturnedgångar, befolkningskriser och följderna av naturkatastrofer. Uppnå en balans mellan olika viktiga parametrar för att maximera Din framgång. Låt såväl tid, intäkter, miljö, befolkning och välstånd arbeta för Dig.

Ladda ned Virtual City på:

för ytterligare information, inklusive screenshots, besök Virtual City hemsida på http://www.g5e.com/games/virtual_city_iphone, G5 Entertainment's YouTube channel på www.youtube.com/g5enter eller G5's Facebooksida www.facebook.com/g5games.

2010-09-09

Mer information kan hittas på www.g5e.se/corporate
För ytterligare information kontakta: investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)
G5 Entertainment AB är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara spel för iPhone/iPad och pc:n samt för stationära och bärbara konsoler. Numera utvecklar och publicerar G5 sina egna spel som är familjevänliga, lätta att lära sig och passar en bred publik av såväl erfarna spelare som nybörjare. G5 äger ett antal välkända pc- och iPhone-spelkoncept som exempelvis Supermarket Mania, Stand O' Food och Mahjongg Artifacts, och satsar på att skapa nya spel samt konvertera företagets redan etablerade speltitlar till nya plattformar. G5:s spel riktar sig till den allt större marknad som består av över 200 miljoner spelare av casualspel för pc, fler än 100 miljoner användare av Apple iPhone-telefoner samt de drygt 52 miljoner Sony PSP-enheter som hittills har sålts. I takt med att bolaget konverterar sina spel till nya plattformar, kommer G5 att expandera ytterligare.
Dessutom utvecklar och säljer G5 licenser av MIDS, en lösning för gränssnittsdesign för trådlösa operatörer och mobiltillverkare. MIDS-lösningen används bland annat av Rysslands ledande mobiloperatör, Vimpel Communications (Beeline).