G5 Entertainment AB

G5 Entertainment: Släpper Supermarket Mania® 2 för PC (tidigare publicerad på engelska)

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2010 10:06 CET

G5 Entertainment, känd för bästsäljande PC spel som Supermarket Mania, Stand O'Food, Mahjongg Artifacts och Virtual City, meddelade idag att bolaget kommer släppa Supermarket Mania 2 för PC i början av december.

Supermarket Mania, som utvecklats av G5, släpptes ursprungligen för PC i april 2008, och blev snabbt en hit i "time management" genren för nedladdningsbara småspel och har sedan dess laddats ner flera miljoner gånger på PC. I februari 2009 lanserade G5 Entertainment Supermarket Mania för iPhone, där spelet köpts av flera hundratusen människor. Under 2010 lanserades Supermarket Mania på IPAD, Sony PSP, Facebook och kommer att släppas för Nintendo DSi före utgången av november.

"Med Supermarket Mania 2, fortsätter G5 Entertainment att höja kvalitetsnivån för multiplattformsspel inom casual games. För varje nytt spel vi utvecklar internt höjer vi användarupplevelsen och vår plattformstrategi gör det möjligt för oss att ta igen de ökade kostnaderna som uppstår som en följd av längre utvecklingscykler och ökad kvalitet. Supermarket Mania 2 drivs av vår cross-plattform Talisman, vilket innebär att vi under 2011 kommer att kunna släppa spelet för iPhone IPAD, Mac OS, Sony PSP, Nintendo DSi, och andra plattformar. G5 Entertainment behåller alla intäkter från Supermarket Mania 2, då detta är ett internt utvecklat spel baserat på våra egna immateriella rättigheter" säger Vlad Suglobov, VD för G5 Entertainment.

Spelbeskrivning:

DU BEHÖVER INTE VÄNTA LÄNGRE! NIKKI GOES WEST TILL TINSELTOWN!

Efter flera miljoner nedladdningar får spelet äntligen en mycket efterlängtad uppföljare! Nikki och hennes vänner Clarence, Wendy och Max är redo för nya äventyr när de anländer till Tinseltown där farbror Ross behöver hjälp med att lösa problemen i sin livsmedelskedja, och Mr Torg är i full färd med att planera sin hämnd.

SEX INSTÄLLNINGAR, ÅTTIO NIVÅER - BERÄTTELSEN FORTSÄTTER

Öppna nya butiker i livliga centrum, lugna förorter, på en solig strand, i skidorten, eller i den högsta byggnaden i stan! Spela åttio olika nivåer för att få expertstatus och se hur äventyret utvecklas framför Dig i vackert ritad comic style grafik.

TESTA DINA TIME MANAGEMENT KUNSKAPER SOM ALDRIG FÖRR

Behärska en ny spelmekanik som lagerhyllor, att göra milkshakes, brygga kaffe, baka croissanter, pressa juice, och servera färsk pizza för att hålla dina kunder nöjda. Anställ assistenter för att hjälpa dig, köp över tvåhundra olika sorters utrustning, uppgraderingar och inredning, leverera varor i grannskapet, ta strid mot snattare och servera otåliga kändisar.

FÖLJ ÄNNU EN GÅNG MED NIKKI FÖR MÅNGA TIMMARS ROLIG TIME MANAGEMENT ACTION

Ny grafik, ny musik, nya kunder, nya produkter, ny spelmekanik, och nya särskilda nivåer - det finns så mycket mer att göra i Supermarket Mania 2! Bli Nikki för många timmars underhållning... Kom bara ihåg att hålla ett öga på Mr Torg's smutsiga tricks!

För ytterligare information, besök Supermarket Mania 2 hemsidan på http://pc.g5e.com/games/supermarket_mania_2, G5 Entertainment:s YouTube-kanal www.youtube.com/g5enter, eller G5: s Facebook-sida www.facebook.com/g5games.

Mer information om G5 Entertainment kan hittas på www.g5e.com/corporate

För ytterligare information kontakta: investor@g5e.com

Om G5 Entertainment AB (publ)

G5 Entertainment AB är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara spel för iPhone/iPad och pc:n samt för stationära och bärbara konsoler. Numera utvecklar och publicerar G5 sina egna spel som är familjevänliga, lätta att lära sig och passar en bred publik av såväl erfarna spelare som nybörjare. G5 äger ett antal välkända pc- och iPhone-spelkoncept som exempelvis Supermarket Mania, Stand O' Food och Mahjongg Artifacts, och satsar på att skapa nya spel samt konvertera företagets redan etablerade speltitlar till nya plattformar. G5:s spel riktar sig till den allt större marknad som består av över 200 miljoner spelare av casualspel för pc, fler än 100 miljoner användare av Apple iPhone-telefoner samt de drygt 52 miljoner Sony PSP-enheter som hittills har sålts. I takt med att bolaget konverterar sina spel till nya plattformar, kommer G5 att expandera ytterligare.

Dessutom utvecklar och säljer G5 licenser av MIDS, en lösning för gränssnittsdesign för trådlösa operatörer och mobiltillverkare. MIDS-lösningen används bland annat av Rysslands ledande mobiloperatör, Vimpel Communications (Beeline).