G5 Entertainment AB

G5 Entertainment: Tecknar avtal om likviditetsgaranti

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 09:00 CEST

G5 Entertainment AB (publ) har tecknat avtal med Aktieinvest FK AB om likviditetsgaranti. Från och med måndag 13 september kommer handeln i G5:s aktie att underlättas genom garantin.

Styrelsen i G5 Entertainment arbetar kontinuerligt med aktieägarfrågor. Som ett led i detta arbete har avtal tecknats om likviditetsgaranti. Garantin ökar möjligheten för investerare att köpa och sälja aktier i G5 Entertainment genom att Aktieinvest FK AB garanterar att det finns köp- och säljorder placerade på marknaden.

Mer information kan hittas på www.g5e.se/corporate
För ytterligare information kontakta: investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)

G5 Entertainment AB är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara spel för iPhone/iPad och pc:n samt för stationära och bärbara konsoler. Numera utvecklar och publicerar G5 sina egna spel som är familjevänliga, lätta att lära sig och passar en bred publik av såväl erfarna spelare som nybörjare. G5 äger ett antal välkända pc- och iPhone-spelkoncept som exempelvis Supermarket Mania, Stand O' Food och Mahjongg Artifacts, och satsar på att skapa nya spel samt konvertera företagets redan etablerade speltitlar till nya plattformar. G5:s spel riktar sig till den allt större marknad som består av över 200 miljoner spelare av casualspel för pc, fler än 100 miljoner användare av Apple iPhone-telefoner samt de drygt 52 miljoner Sony PSP-enheter som hittills har sålts. I takt med att bolaget konverterar sina spel till nya plattformar, kommer G5 att expandera ytterligare.

Dessutom utvecklar och säljer G5 licenser av MIDS, en lösning för gränssnittsdesign för trådlösa operatörer och mobiltillverkare. MIDS-lösningen används bland annat av Rysslands ledande mobiloperatör, Vimpel Communications (Beeline).