G5 Entertainment AB

G5 FÅR YTTERLIGARE ETT STORT UTVECKLINGSUPPDRAG

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2006 14:24 CET

Efter lanseringsturnén i oktober, då G5 presenterades för förlag i Los Angeles och San Francisco, undertecknade företaget ett nytt avtal med en internationell förläggare. Uppgörelsen innebär att G5 får utveckla ett omfattande originalspel som är baserat kring en populär idé.

"Vi tappade en del momentum under det tredje kvartalet på grund av det återkallade projektet, men med de avtal vi nu har signerat under de senaste två veckorna känner vi att vi har återfått detta momentum. Vi känner nu att vi har en god grund att stå på inför 2007", säger VD Vlad Suglobov i en kommentar.

Resan till USA har varit framgångsrik och har resulterat i två större kontrakt för G5. Bolaget ser nu över möjligheterna att öka den dagliga närvaron i Los Angeles i syfte att öka projektflödet till de ryska utvecklingsteamen.

Mer information kan hittas på www.g5e.se.

Vlad Suglobov
VD, G5 Entertainment AB
investor@g5e.se

G5 Entertainment AB tillverkar högkvalitativa spel för mobiltelefoner och PC för flera av världens största producenter/förlag, bl a Disney Mobile, Starwave Mobile, Skyzone Entertainment. G5's tidigare produkter omfattar unika och bästsäljande spel baserade på populära titlar som Pirates of the Caribbean, Scarface osv såväl som egenutvecklade spel som Cuban Missile Crisis. Spelutvecklingen utförs i Moskva, Ryssland. G5's mål är att vara en världsledande producent av spel för mobila plattformar och PC. Bolagets strategi är att erbjuda utveckling med hög kvalitet och unika idéer till ett överkomligt pris för världens största förläggare och skapa egna spel för utvecklingsmarknader som Ryssland, Indien och Brasilien.