G5 Entertainment AB

G5 har fått ett nytt uppdrag att utveckla en applikation för marknadsföring via mobil för ett av de största varumärkena inom sin kategori

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2007 09:33 CEST

G5 fortsätter sitt samarbete med en amerikansk reklambyrå, med globala bolag som kunder inom tillverkning, marknadsföring och försäljning av populära konsumtionsvaror. G5 tillhandahåller ytterligare en mobilapplikation för en annan kund till reklambyrån - ett av de största varumärkena inom sin kategori. Applikationen är ett spel som kommer att byggas upp kring den spännande upplevelsen av varumärket, för att skapa djupare engagemang för varumärket hos kunderna.

Vd:n Vlad Suglobov berättar: "Våra kunder till pilotprojektet inom reklam och marknadsföring via mobil är mycket nöjda med vår insats och vi är glada över vårt fortsatta samarbete. Utvecklingen av applikationer för reklam och marknadsföring via mobil har stor potential och vi strävar efter att fortsätta expandera i den riktningen. G5 är på god väg att uppfylla de ekonomiska prognoserna för 2007."

Mer information kan hittas på www.g5e.se.

Vlad Suglobov
VD, G5 Entertainment AB
investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB

G5 Entertainment är världens ledande studio för mobilspelsutveckling och arbetar med toppförlag på deras
mest efterlängtade mobilspel, vilka baseras på stora film- och spelvarumärken. Företaget producerar och
licensierar även mobiltjänster för ryska operatörer av trådlösa nätverk, och expanderar mot utvecklandet av nedladdningsbara mindre spel till andra plattformar än mobil. Företagets aktier handlas på Nordic MTF
under kortnamnet G5EN.

G5 Entertainment AB tillverkar högkvalitativa spel för mobiltelefoner och PC för flera av världens största producenter/förlag, bl a Disney Mobile, Starwave Mobile, Skyzone Entertainment. G5's tidigare produkter omfattar unika och bästsäljande spel baserade på populära titlar som Pirates of the Caribbean, Scarface osv såväl som egenutvecklade spel som Cuban Missile Crisis. Spelutvecklingen utförs i Moskva, Ryssland. G5's mål är att vara en världsledande producent av spel för mobila plattformar och PC. Bolagets strategi är att erbjuda utveckling med hög kvalitet och unika idéer till ett överkomligt pris för världens största förläggare och skapa egna spel för utvecklingsmarknader som Ryssland, Indien och Brasilien.