G5 Entertainment AB

G5 LANSERAR WEBBPLATS FÖR MIDS-LÖSNINGEN (MOBILE INTERFACE DESIGN SYSTEM)

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2008 09:25 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

(NGM:G5EN MTF)

G5 öppnar en ny webbplats som är helt reserverad för företagets MIDS-lösning (Mobile Interface Design System), marknadsförd under varumärket G5 Business Solutions. Webbplatsen www.mids.se erbjuder information om lösningen och riktar sig mot företagskunder som redan använder MIDS samt ett ökande antal potentiella nya licenstagare.

Vimpel Communications - en av Rysslands största operatörer av trådlösa nätverk, med över 60 miljoner abonnenter - har licens på MIDS-lösningen. Sedan början av 2008 visar G5 upp MIDS vid branschevenemang för ledande operatörer, mobiltillverkare och designbyråer. Företaget samlar kunskap om behoven hos potentiella kunder och arbetar med att färdigställa den första versionen av lösningen som är färdig för marknaden. G5 utvecklar också en testversionen av MIDS-systemet för distribution till potentiella licenstagare senare i år. För närvarande koncentrerar sig teamet på G5 Business Solutions på att lägga till viktiga komponenter och finslipa gränssnitten och funktionaliteten, för att säkerställa att G5:s erbjudande håller högsta kvalitet.

Mer information om G5 Entertainment AB (publ) kan hittas på www.g5e.se.

Vlad Suglobov
VD, G5 Entertainment AB
investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)

G5 Entertainment producerar högkvalitativa innovativa mobilspel åt världens ledande förlag och utvecklar lösningar för operatörer av trådlösa nätverk, innehållsleverantörer och mediaföretag. Bland G5:s kunder finns globala företag som EA Mobile, THQ Wireless, och Konami Digital Entertainment, och lokala spjutspetsföretag som de ryska operatörerna av trådlösa nätverk VimpelCom och Skylink. G5 vars spelutveckling sker i Moskva och Kharkiv har producerat mobilspel som bygger på globala varumärken som The Simpsons, Star Wars, Sims 2 och Pirates of the Caribbean. G5:s strategi är att erbjuda utveckling av högsta kvalitet till världens ledande företag och att producera framstående originalspel och produkter. Företagets målsättning är att bli världsledande inom utveckling av mobilspel och nerladdningsbara pc-spel. Företagets aktier handlas på Nordic MTF under kortnamnet G5EN.

G5 Entertainment är världens ledande studio för mobilspelsutveckling och arbetar med toppförlag på deras mest efterlängtade mobilspel, vilka baseras på stora film- och spelvarumärken. Företaget producerar och licensierar även mobiltjänster för ryska operatörer av trådlösa nätverk, och expanderar mot utvecklandet av nedladdningsbara mindre spel till andra plattformar än mobil. Företagets aktier handlas på Nordic MTF under kortnamnet G5EN.