G5 Entertainment AB

G5 UNDERTECKNAR ETT AVTAL MED EN AV RYSSLANDS TRE STÖRSTA OPERATÖRER AV TRÅDLÖSA NÄTVERK

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2007 08:36 CET

Nyligen undertecknade G5 ett avtal med en av Rysslands tre största operatörer av trådlösa nätverk. Avtalet går ut på att G5 ska utveckla vissa trådlösa produkter för operatören.

Vd:n Vlad Suglobov berättar: "Under 2006 började vi tillhandahålla utvecklingstjänster åt ryska operatörer av trådlösa nätverk - vår första kund vad CDMA-operatören Skylink, och det samarbetet genererade cirka 4 % av årets intäkter. Detta nya avtal med en stor GSM-operatör är inledningen till en viktig affärsrelation, och vi räknar med att fler avtal kommer att undertecknas under Q1 2007, både med befintliga och nya kunder. Nu när mobiltätheten närmar sig 100 % i Ryssland ökar konkurrensen mellan operatörerna och de börjar söka noggrannare efter extratjänster att erbjuda kunderna. Det är här G5 kan hjälpa till, med vår stora kunskap om plattformar och användarvänlighet."

Mer information kan hittas på www.g5e.se.

Vlad Suglobov
VD, G5 Entertainment AB
investor@g5e.se

G5 Entertainment AB tillverkar högkvalitativa spel för mobiltelefoner och PC för flera av världens största producenter/förlag, bl a Disney Mobile, Starwave Mobile, Skyzone Entertainment. G5's tidigare produkter omfattar unika och bästsäljande spel baserade på populära titlar som Pirates of the Caribbean, Scarface osv såväl som egenutvecklade spel som Cuban Missile Crisis. Spelutvecklingen utförs i Moskva, Ryssland. G5's mål är att vara en världsledande producent av spel för mobila plattformar och PC. Bolagets strategi är att erbjuda utveckling med hög kvalitet och unika idéer till ett överkomligt pris för världens största förläggare och skapa egna spel för utvecklingsmarknader som Ryssland, Indien och Brasilien.