base media ab

Gå & Löpkliniken lanserar ny hemsida

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2010 13:41 CET

Gå och löpkliniken utökar sortimentet på Internet

Den nya webbplatsen fick dels ett grafiskt lyft men innehåller nu också över 350 modeller av löparskor, promenadskor, ortopediska inlägg, pulsklockor och annat tillbehör för att inspirera till kundernas träning eller fritid.

Skiljer sig från konkurrenterna

Det som framförallt skiljer vår hemsida från våra konkurrenters är att vi även vill försöka förmedla vår kunskap om skor samt de skador kring fötter, underben och knän som oftast uppstår, säger Lars Ottinger, Gå & Löpkliniken Umeå.

Den nya hemsidan inrymmer också köpguider och nyheter där man hittar tips kring vad du bör tänka på vid köp av nya skor, såsom löparskor samt hur vi kan hjälpa dig att hitta rätt utrustning för att du ska få så bra förutsättningar som möjligt till din fritid,  träning eller arbete, fortsätter han.

Webbverktyg och sökmotoroptimering

Design och webbproduktion levereras av base media. Förutom tillhörande webbverktyg (basepro 3.0) har fokus legat på anpassade moduler för att Gå & Löpkliniken enkelt ska kunna publicera och hantera mängden av produkter och information kring skador. Sökmotoroptimeringen har också varit en prioriterad insats eftersom om man inte syns - så finns man inte heller.   Ger svar på symptom, orsaker och behandlingar

-Under fliken "Skador" presenterar vi de vanligaste diagnoserna vi jobbar med. Där finner du svar kring symptom, orsaker och behandlingar av hälsporre, benhinneinflammation och ett flertal andra besvär kring fötter och ben. Sidan kommer framöver uppdateras med produktnyheter, texter, köpguider och erbjudanden, säger Lars Ottinger Gå & Löpkliniken som också axlat rollen som företagets webmaster.

- Och skulle du nu inte hitta det du söker, tar vi gärna mot tips som kan förbättra innehållet, fortsätter Lars. Men självklart är du även välkommen in till våra butiker. Där är dörren alltid öppen!

Till Gå och Löpklinikens nya webbsida >>

Om base media

Base media AB är ett expansivt it-företag med fokus på webbutveckling och sökmotormarknadsföring.

Bolaget grundades 1999, har huvudkontor i Umeå med inriktning mot systemutveckling, cms, webbdesign webbaserade lösningar för företag och organisationer samt dotterbolag i Vilhelmina med full service för tjänster inom sökmotormarknadsföring, sökmotoroptimering och sökmotorernas sponsrade länkar. Marknaden för sökmotormarknadsföring växer kraftigt och företag upptäcker dagligen fördelarna med att synas i sökmotorernas resultatlistor i kombination av kundanpassade webbtjänster.

Mer information på www.basemedia.se