Affelix AB

Gå på skattjakt med GPS

Pressmeddelande   •   Jul 22, 2009 16:12 CEST

Vad är GPS Skattjakt?

GPS Skattjakt är en modern typ av skattjakt där man använder GPS för att hitta den dolda skatten. Kartan med ett kryss som markerar var skatten ligger gömd har idag ersatts av koordinater i en bärbar GPS enhet, där man med hjälp av den moderna tekniken leds mot målet. Det man söker är inte i första hand dolda rikedomar utan mer upplevelsen och utmaningen. Våra skatter kommer att gömmas på allmänna platser främst ute i naturen. Oftast så kommer skatterna att gömmas under buskar och löv.

Vad består skatten av?

Själva skatten är en värdecheck som du löser in hos mot följande:

• 2 biobiljetter + en menybiljett.
  • En tidningsprenumeration på valfri tidning, värd 380 kr.
  • Fritt val av 10 st 50 kr presentkort till valfria butiker.

Hur går det till?

Allt du behöver göra är att utnyttja de specificerade kampanjerna för att få skattens GPS-koordinater. Sedan är det bara att skynda dig till skatten före andra. Den som hittar skatten först vinner.

• För varje dag ges möjligheten att se 2 nya koordinater. Dessa släpps 08:00.
  • Du har hela veckan på dig att utnyttja 7 giltiga annonser.
  • För varje utnyttjad giltig annons får man 2 koordinater. Alla dina koordinater sparas, men visas bara enligt punkt 1.
  • På söndag kan du som är flitig se alla koordinater och ge dig ut och leta!
  • Måste jag ha GPS?

Det är inte nödvändigt men en absolut fördel. Om du inte har en GPS så kan man söka på koordinaterna genom t ex. Eniro som visar platsen på en karta.

Kort om Gratisbio.se:

På Gratisbio.se samlar registrerade medlemmar enkelt poäng genom att utnyttja Internets hetaste kampanjer och erbjudanden. Poängen kan sedan bytas mot SF:s biobiljetter eller presentkort som är giltiga i de flesta svenska butikskedjor. Man kan jämföra Gratisbio med gratistidningar som finansieras via annonsintäkter. Gratisbio använder sina annonsintäkter på att ge poäng till våra medlemmar, som nu är uppe i 165 000 st. Konceptet har blivit en succé och vi har sedan starten i nov 2006 givit bort tusentals biobiljetter och presentkort.

Vi samarbetar idag med över 500 välkända företag och webbutiker som är fördelade under olika kategorier så att våra besökare lätt skall hitta rätt. Gratisbio.se är en av Sveriges ledande sajter inom erbjudanden och rabatter och ger sina medlemmar möjligheten att samla poäng och att ta del av fler än 2 400 konsumenterbjudanden, rabatter och gratiserbjudanden på årsbasis inom olika kategorier.

"Vår ambition är att hänga med och ligga steget före på den sanbb växande Affiliate och Incentive marknaden. Detta kommer att ske genom fortsatt utveckling av sajten och etablering i andra nordiska marknader", säger Ramak Seyedpour, grundare och VD till Affelix AB.

Gratisbio.se grundades och leds av Ramak Seyedpour. Företaget har 6 heltidsanställda och under innevarande år räknar Gratisbio.se med rekrytering av 3 Country Managers för etablering i andra länder.

Vid frågor kontakta Ramak Seyedpour grundare och VD Affelix AB, www.gratisbio.se,
    Mobil: +46-765-68 0000, E-mail: ramak@gratisbio.se

Affelix AB • Drakenbergsgatan 49 • 117 41 Stockholm • Tel: 0765- 68 0000